City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, pnylin, avozetta

Sv: Re: City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

Postby Dennis_Halmstad » Sun Dec 16, 2012 7:43 pm

pnylin wrote:Ser även staden "h" i Huddinge och zoomar jag ut hittar jag både städerna "s" och "Sweden". Tror inte att de uppdaterar City-lagret samtidigt med övriga uppdateringar.

/Patrik

Plockade bort en "s" ort utanför Halmstad.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dennis_Halmstad

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Sv: City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

Postby Dennis_Halmstad » Wed Jan 02, 2013 8:22 am

Jag blir inte riktigt klok på när och hur city lagret uppdateras.

Jag upplever att det ändras efter varje kart uppdatering, men stora orter ex halmstad blir inte större där den borde.

Och ortsnamn tas inte bort när sista segmentet har försvunnit...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dennis_Halmstad

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Postby pnylin » Wed Jan 02, 2013 7:32 am

Kolla tråden "Skräpvägar runt Borlänge". Vi är flera som de senaste veckorna jobbat med att få bort orterna Dalarna, norrlands och Noname. Senast igår raderade jag runt 20 segment med Dalarna som ort och för några dagar sedan raderade/ändrade jag flera segment med norrlands och Nomame som ort. Jag hoppas att vi nu lyckats få bort dessa orter men det kan ta ett tag innan ortsnamnen försvinner från mobilklienterna.

/Patrik

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 172 times

Postby pnylin » Tue Dec 11, 2012 7:33 am

Togs Boviken bort efter uppdateringen av City-lagret häromdagen har nog inte förändringarna hunnit ut till mobilerna ännu. Avvakta någon vecka tills Waze gjort en eller två kartuppdateringar.

/Patrik

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 172 times

Re: Sv: City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

Postby Agusa-154 » Tue May 07, 2013 9:48 am

Vidur99 wrote:Tror han menar är att man lägger in en det felaktiga city namnet på ett eller två segment vilket då skulle ge att orten inte då syns över ett stort område längre.

Mycket bra! Tack för översättningen. :lol:

Texten blir man inte kvitt, men blaffan blir man av med.

Sedan, när man känner sig säker på att city-lagret uppdaterats, då kan man ta bort den misshagliga city-beteckningen också från det sista segmentet, och sedan hoppas på att den herrelösa ortsbeteckningen rensas bort vid någon städmanöver. Tills den där bortstädningen får man leva med texten och den minimala markeringen för den felaktiga orten, men det är ju många snäpp bättre än att få leva med en stor blaffa som rest från en felaktig/oönskad city-markering.
;)
Agusa-154

Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times

Re: Sv: City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

Postby Vidur99 » Mon May 06, 2013 6:11 am

sverkernordlund wrote:Jag förstår inte vad du menar med att "markera ett enda segment"? City lagret uppdateras vid varje kartuppdatering. Problemet är att själva texten finns kvar på kartan i vissa fall utan att ett enda segment finns med det city namnet.

/Sverker

Tror han menar är att man lägger in en det felaktiga city namnet på ett eller två segment vilket då skulle ge att orten inte då syns över ett stort område längre.

Sent from my Xperia V
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: City-lagret uppdaterat. Nya utsmetade orter.

Postby SverkerN » Sun Jun 23, 2013 7:49 am

Visst finns det ett forumulär, men det tar inte bort spökstäderna från mobilkartan. Ex "Dalarna" finns fortfarande kvar. Det beror på att Waze uppdaterar bara de maptiles som har ändrats. Får se om de kommer fram till någon lösning på detta. Det har varit så under en väldigt lång tid. Ett sätt att göra det är att bygga om alla maptiles regelbundet och inte bara göra en inkrementel uppdatering.

Jag ber er att tänka efter både en och två gånger innan ni använder er av formuläret ovan. Innan någon hos Waze staff gör något med det som skickas in behöver jag godkänna ändringen. Om inte det är något i still med att ortsnamnet har gemen inledande bokstav.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 190 times

Postby Agusa-154 » Sat Jun 22, 2013 9:46 pm

Wolfeye wrote:Släng det i sjön!?

Skulle det vara intressant att göra ett litet område någonstans i Östersjön där vi kan samla dessa segment med felaktig City-information?
Då vet man var de finns och var man behöver rensa vid behov. Så det inte blir lagt segment lite här och där som glöms bort och skapar problem senare.

Nu finns ett formulär för att göra sig av med spökstäder:

viewtopic.php?f=18&t=50314
Agusa-154

Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times

Postby Wolfeye » Tue May 07, 2013 3:20 pm

Släng det i sjön!?

Skulle det vara intressant att göra ett litet område någonstans i Östersjön där vi kan samla dessa segment med felaktig City-information?
Då vet man var de finns och var man behöver rensa vid behov. Så det inte blir lagt segment lite här och där som glöms bort och skapar problem senare.
Wolfeye

Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Postby SverkerN » Sun May 05, 2013 9:23 pm

Jag förstår inte vad du menar med att "markera ett enda segment"? City lagret uppdateras vid varje kartuppdatering. Problemet är att själva texten finns kvar på kartan i vissa fall utan att ett enda segment finns med det city namnet.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 190 times

Next

Return to Sweden [svenska]