Post Reply

Husnummer blir tillgängliga direkt

Post by SverkerN
Jag fixade med en felrapport längs "Svalängsvägen, Södertälje". Enligt rapporten saknas "2a". Vi vet sedan tidigare att waze inte hanterar bokstäver, men jag lade in nummer "2 till 4" längs det segment som skulle ha det. Detta segment hade inte husnummer sedan tidigare.

Provade sedan av någon anledning i livemap och det gick direkt att söka efter "Svalängsvägen 2, Södertälje". Ändrade då till "2 till 6". Sökte på "Svalängsvägen 6, Södertälje" och nålen hamnade på rätt ställe.

Det fungerade lika bra i mobilklienten. Sökte efter "Svalängsvägen 6, Södertälje" och fick träff. Ändrade i WME till korrekta "2 till 4". Sökte igen några sekunder senare efter "Svalängsvägen 6, Södertälje", men fick då veta att det endast fanns "Svalängsvägen 4, Södertälje". :)

Det finns säkert något att läsa om det någonstans och att någon hittat det tidigare, men jag tyckte det var kul. :D Många felrapporter av typen "general error" utan beskrivning i ett bostadsområde beror ofta på att det saknas husnummer.

OBS! Detta jag beskriver gäller alltså ett vägsegment som fanns med sedan tidigare och jag kompletterade bara med husnummer. Inga andra ändringar blir live direkt vad jag vet.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times

POSTER_ID:806033

1

Send a message

Post by MartinMossfeldt
Helt otroligt :shock:

Som gammal Waze användare så är man ju inte direkt van vid att saker händer direkt utan man är ju mer van vid att behöva vänta i evigheter på att saker ska hända så därför var jag lite fundersam när jag läste din post.
Nu har jag testat och visst tusan så kommer adresserna live direkt :D

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message