Post Reply

Testnavigera en sträcka

Post by fredriksalomonsson
:?
Först och främst vill jag rikta ett stort tack till naesstrom och lobbin som kämpat igenom alla mina Waze-frågeställningar, TACK TACK !


Finns det något enkelt sätt att testa navigera en sträcka för att se om alla kartedieringar blivit rätt?

Dvs navigera från lon x, lat y till lon xx, lat yy på kanske 15-20 km för att se så att alla vägkopplingar är rätt?
I telefonen kan jag ju navigera, men vet ju inte med säkerhet om den då fått de senaste uppdateringarna, samt vet inte något sätt jag anger en annan startposition än min egen.
fredriksalomonsson
Posts: 70

POSTER_ID:193950

1

Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by fredriksalomonsson
Det var ju faktiskt riktigt smidigt, synd bara att det inte går att göra på live-data som man redigerat precis. Är det ett litet ställe är det ju ganska snabbt att felsöka, men för att felsöka en längre vägsträcka så hade det ju varit riktigt gött att kunna göra en navigering utifrån de ändringar man gjort precis.
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by fredriksalomonsson
Apropå min fråga...

Om man har highlight connectivity på (vilket jag nu insett att jag alltid kommer ha påslaget framöver), så: markerar man två sträckor så highlightar den alla anslutningar mellan dessa (kanske finns ett maxtak?) och det är ju en del av det jag efterlyste.
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by lobbin
Lugnt :) tänkte skriva ihop en tråd som vi kunde få sticky, så nya waze:are vet vad som gäller :)

Det går att navigera via livemap på webben också, men precis som i telefonen måste man vänta på att den uppdateras med ändringar från Cartouche, som kan ta åtminstone 24-48h.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by naesstrom
Lugna bullar Fredrik... svarar så gärna på frågor :D

Appropå sticky, för år sedan (känns det som) började jag på en FAQ: http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=2123 fyll gärna på mer där :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message