ATV-väg med Dalarna som city (Skräpvägar runt Borlänge)

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, pnylin, avozetta

Sv: Skräpvägar runt Borlänge

Postby Vidur99 » Sun Dec 23, 2012 8:33 pm

Sicket skit snack. Den funktionen namger inte vägarna offroad och atv väg med city Dalarna. Samt att det ät väligt tydligt att du uppdaterat ett segment efter att det skapades.

Sent from my Xperia V
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Sv: Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby Dennis_Halmstad » Sat Dec 22, 2012 8:19 pm

sverkernordlund wrote:
Daisuke-Jigen wrote:Nästa steg är väl att alla ändringar måste godkännas av en AM för att hamna på kartan då ?

Nix. AM behöver inte godkänna något. Man kan sätta igång och förstöra kartan direkt när waze registrerat att man kört i ett visst område.

I italien har det gått så långt att endast AM och uppåt tillåts redigera kartan. Trist.

/Sverker

Hur är det i de länder där communityt styr am utpekadet? Kan fortfarande alla redigera?

Jag hade gärna sett att det kräver någon form av aktivering av nya medlemmar som ännu inte börjat redigera. Så man kan informera de om var man hittar wiki och liknande.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dennis_Halmstad

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Sv: Skräpvägar runt Borlänge

Postby pnylin » Fri Feb 28, 2014 6:15 am

Dessa skräpvägar är lite underliga. Där jag har sett sådana i mobilen har jag lagt in varenda liten grusväg i området för att det ska göras en uppdatering. Och visst har skräpvägarna försvunnit och de inritade vägarna kommit med. Men, bara just där jag ritade nya vägar. På något ställe är skräpvägen kvar men har blivit uppdelad i mindre delar med mina nya vägar emellan. Vad jag vet uppdaterar Waze hela "plattan" för lägga en enda förändring i området.

/Patrik

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 172 times

Postby peswe » Mon Jun 10, 2013 7:20 pm

Dalarna dyker fortfarande upp i Västerbotten.
Är det någon som vet mer exakt när Waze kommer att uppdatera?
Skulle verkligen vilja få bort detta "sabotage" mot Waze snabbt som ögat.

Nya användare funderar antagligen vad Waze är för Kalle Anka app...

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
peswe

Been thanked: 0 time

Postby pnylin » Fri Mar 15, 2013 3:49 pm

traesko wrote:Tar man bort mappen som heter maps för att förnya kartorna i klienten?
När jag åker söderut från Hudiksvall så är Dalarna där och spökar

För att uppdatera kartorna i mobilen välj Inställningar -> Avancerat -> Dataöverföring -> Uppdatera kartan i mitt område.
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Postby pnylin » Fri Mar 15, 2013 3:46 pm

Vad jag vet har Citylagret inte uppdaterats på några månader. Lägger man in ett nytt ortsnamn dyker det upp vid nästa kartuppdatering. Tar man bort ett ortsnamn försvinner det inte förrän Citylagret uppdateras. Jag väntar på att lägga in flera orter på rätt plats i Sverige efter att ha ändrat eller tagit bort ortsnamnet där det felaktigt lagts in. Det äldsta ändrade jag i december men det ligger fortfarande på fel plats.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Postby Sanoj1982 » Sun Dec 23, 2012 8:44 pm

Vidur99 wrote:Sicket skit snack. Den funktionen namger inte vägarna offroad och atv väg med city Dalarna. Samt att det ät väligt tydligt att du uppdaterat ett segment efter att det skapades.

Sent from my Xperia V

Hur ska jag annars kunnat ha färdats över 352 mil inspelade vägar under 2 dagar?
som sagt, Waze staff är underrättad och dom förstod så problemet löst. Har skickat loggarna till dom också
Sanoj1982

Been thanked: 0 time

Re: Sv: Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby SverkerN » Sat Dec 22, 2012 9:39 pm

Dennis_Halmstad wrote:Hur är det i de länder där communityt styr am utpekadet? Kan fortfarande alla redigera?

Jag hade gärna sett att det kräver någon form av aktivering av nya medlemmar som ännu inte börjat redigera. Så man kan informera de om var man hittar wiki och liknande.

I de länder som hanterar tilldelning av AM själva så är det just bara AM tilldelning och utökning av AM områden.

Jag håller med om att det skulle vara bra att kunna lämna över lite grundläggande info innan de sätter igång och redigerar kartan.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 191 times

Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby pnylin » Sat Nov 29, 2014 4:32 pm

Jag tänkte testa en ny sak för att försöka få bort dessa gamla ATV-vägar med Dalarna som ort som under två års tid funnits i stora delar av norra Sverige och som Waze inte lyckats få bort.

I området söder om Boden har jag nu lagt ett stort landmärke. Tänkte låta det ligga där tills Waze gör nästa kartuppdatering och detta syns i mobilen. Därefter raderar jag det och hoppas med detta att det betyder att Waze uppdaterar området lite mer "grundligt".

Har ingen aning om det fungerar men ett test kan väl vara okej.

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 559&zoom=0

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby SverkerN » Mon Mar 03, 2014 8:19 pm

Visst är det så att en maptile (1 x 1 km) uppdateras om man gör en förändring där, men det är rätt stora områden med problem. Det känns trist om vi ska behöva sitta och lägga in ett hundratal mil tillfällig väg. Waze får fixa detta.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 191 times

Next

Return to Sweden [svenska]