ATV-väg med Dalarna som city (Skräpvägar runt Borlänge)

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN

Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby pnylin » Sun Dec 30, 2012 6:44 pm

Har nu rensat bort lite fler atv-vägar m.m. Framför allt i Höga kusten där både atv-vägar och offroad-vägar fanns med orterna Dalarna, norrlands och Noname. Hittade även små vägar med Dalarna som stad runt Borlänge, Skutskär och Överhörnäs, Örnsköldsvik.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 172 times

Postby Robertfor » Mon Jan 07, 2013 11:50 am

Det står dalarna lite överallt runt Umeå fortfarande. Jag kan dock inte se något konstigt när jag klickar i "cities" i editorn. Jag vet dock inte exakt vad jag letar efter heller... Kan någon vänlig själ bara kolla till Umeå med omnejd och se om ni ser något jag inte ser... Annars kanske det bara är som det skrivits tidigare att City lagret inte uppdateras lika ofta som själva kartan?
iPhone 5
Kör taxi i Umeå
Robertfor

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Postby snakehult » Mon Jan 07, 2013 6:09 pm

Verkar som city släpar efter ganska mycket. Irriterande när felaktiga ortsnamn står på fel ställe i landet.
Verkar vara lite olika citylager beroende på zoom, jag får i vissa fall blandat nytt och gamla city under varandra.
snakehult

Been thanked: 0 time

Postby MartinMossfeldt » Tue Jan 08, 2013 12:43 am

Helikopterflygaren har lyckats med några vägar till, dessa är inte skapade av flygaren men likväl så har han/hon lyckats få till namn på dem med sin magiska helikopter. :shock:

https://world.waze.com/editor/?lon=15.5 ... TTTTTTTTFT

//Martin.
MartinMossfeldt

Been thanked: 1 time

Postby hurja » Tue Jan 08, 2013 8:03 am

MartinMossfeldt wrote:Helikopterflygaren har lyckats med några vägar till, dessa är inte skapade av flygaren men likväl så har han/hon lyckats få till namn på dem med sin magiska helikopter. :shock:

https://world.waze.com/editor/?lon=15.5 ... TTTTTTTTFT

//Martin.

Ja, han har hunnit ställa till mycket. Har tagit bort Offroad. De är ju riktiga vägar. Fixar namnen senare. tack för uppmarksamhet!

/Jaska
iPhone 6S
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, FINLAND

Image
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3
hurja
Map Raider
Map Raider

Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Postby V70_white » Tue Jan 15, 2013 1:44 pm

Det står fortfarande "Dalarna" på kartan utanför Gävle (Valbo). Jag försöker hitta något i närområdet men hittar bara lite runt Sandviken, som jag inte kan ta bort.

Säker man på Offroad, Dalarna hamnar man bl.a. här: https://world.waze.com/editor/?lon=16.74384&lat=60.63055&zoom=4&layers=BFTTFTTTTTTTTTTTTTTTTFT

Men jag hittar ingen väg där som har Dalarna som tagg..
V70_white

Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Postby hurja » Tue Jan 15, 2013 1:56 pm

V70_white wrote:Det står fortfarande "Dalarna" på kartan utanför Gävle (Valbo). Jag försöker hitta något i närområdet men hittar bara lite runt Sandviken, som jag inte kan ta bort.

Säker man på Offroad, Dalarna hamnar man bl.a. här: https://world.waze.com/editor/?lon=16.74384&lat=60.63055&zoom=4&layers=BFTTFTTTTTTTTTTTTTTTTFT

Men jag hittar ingen väg där som har Dalarna som tagg..

Jag har tagit bort vägsnuttar med Dalarna som city för några veckor sedan. Två vägar vid Kungsgården och en snutt i Borlänge. Vi får vänta till city-lagret uppdateras, då försvinner den.

Jaska
iPhone 6S

Image
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3
hurja
Map Raider
Map Raider

Postby traesko » Fri Mar 15, 2013 10:58 am

Varje dalaklagan jag hittar blir bara argare och argare.
Problem: Dalarna ligger inte här. Se skolatlas!
Reported on: December 30, 2012

Markera som solved och gå vidare? Skulle vara fint att kunna kommunicera med de som rapporterar.
Image
traesko

Has thanked: 11 times
Been thanked: 0 time

Postby hurja » Fri Mar 15, 2013 12:50 pm

Klagomålen borde försvinna nu när citylager har uppdaterats och Dalarna-city är borta.

/Jaska
iPhone 6S

Image
hurja
Map Raider
Map Raider

Postby SverkerN » Fri Mar 15, 2013 1:53 pm

traesko wrote:Markera som solved och gå vidare? Skulle vara fint att kunna kommunicera med de som rapporterar.

Ja och Ja.

hurja wrote:Klagomålen borde försvinna nu när citylager har uppdaterats och Dalarna-city är borta.

/Jaska

City lagret har uppdaterats, men Dalarna är inte borta. Ex strax norr om Sandviken så finns en ruta kvar med Dalarna i mobilklienten. Ja, jag har refreshat kartan i mobilklienten. Det finns inget spår i WME av Dalarna. Det kan vara så att de maptiles som är där inte har ändats och därför ligger Dalarna kvar.

Ska titta mer på detta senare.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 63 times
Been thanked: 188 times

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]