Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by SverkerN
MartinMossfeldt wrote:Inte bara jag som har lagt märke till konstigheter på senare tid alltså, jag trodde att jag började bli tokig.
Du är inte ensam. :-)

Andra konstigheter är att vissa "Updated" datum är före användaren började med Waze. Jag exemplifierar med en vägsnutt i Stockholm. Pnylin började i september 2011. Vägen är enligt Waze uppdaterad 2010-12-12. Alltså nästan ett år innan Pnylin började. Jag har inte grävt i detta än. Får se när tid ges. Är det någon som vill googla så är det välkommet.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Till saken hör att det är en bugg som gör att om maptilen (1 x 1 km) inte är ändrad så uppdateras inte citylagret för den rutan. Detta har varit ett problem under längre tid och de jobbar för att lösa det problemet.

Jag har inte hört något från Waze Staff angående borttagningen av Dalarna än.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Nja. Har hört lite olika bud på hur stor ändringen ska vara, men någon ändring måste göras. Det är dock ett mastodont jobb då vi pratar om större delen av norrland.

Jag hoppas fortfarande på att Waze ska få till denna bugg och rätta felet på sin sida.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Det är jag som ligger bakom den. Testade för att se om det gjorde någon skillnad att skapa ett nytt Dalarna segment och sedan efter några uppdateringar ta bort det. Nej, det gjorde ingen skillnad.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Jag skrev lite liknande nedan i annan tråd för en tid sedan.

Just nu håller de också på att bygga om hela kartan. De bygger 10% av kartan per bygge. Efter 10 st byggen så ska alltså hela kartan vara omgenererad. Det framgick inte när de började och jag hoppades att det skulle vara klart snart. Då skulle vi bli kvitt "Dalarna", "Böle" och mycket annat som ligger och skräpar.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Jag har haft en dialog med Waze om detta sedan slutet av januari då inget hände i höstas. De har gjort en "special" uppdatering av citylagret i Sverige den 18/2. Inget resultat. "IFS teamet" skulle undersöka saken närmare. Det var en vecka sedan. Väntar med spänning på om de lyckas fixa till citylagret. Men som man säger "Den som väntar på något gott...".

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Visst är det så att en maptile (1 x 1 km) uppdateras om man gör en förändring där, men det är rätt stora områden med problem. Det känns trist om vi ska behöva sitta och lägga in ett hundratal mil tillfällig väg. Waze får fixa detta.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by traesko
Varje dalaklagan jag hittar blir bara argare och argare.
Problem: Dalarna ligger inte här. Se skolatlas!
Reported on: December 30, 2012

Markera som solved och gå vidare? Skulle vara fint att kunna kommunicera med de som rapporterar.
traesko
Posts: 24
Has thanked: 11 times
Send a message

Post by traesko
Tar man bort mappen som heter maps för att förnya kartorna i klienten?
När jag åker söderut från Hudiksvall så är Dalarna där och spökar
traesko
Posts: 24
Has thanked: 11 times
Send a message

Post by traesko
sverkernordlund wrote:Det framgick inte när de började och jag hoppades att det skulle vara klart snart. Då skulle vi bli kvitt "Dalarna", "Böle" och mycket annat som ligger och skräpar.

/Sverker

Det märks att de ännu inte är färdiga med att 'bygga om' kartorna. :)
traesko
Posts: 24
Has thanked: 11 times
Send a message