Post by MartinMossfeldt
Fick ett kort men koncist svar från supporten angående min anmälan mot användaren som gör dessa skräpvägar, de tar hand om saken.
Förhoppningsvis så slipper vi nu dessa vägar.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Helikopterflygaren har lyckats med några vägar till, dessa är inte skapade av flygaren men likväl så har han/hon lyckats få till namn på dem med sin magiska helikopter. :shock:

https://world.waze.com/editor/?lon=15.5 ... TTTTTTTTFT

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
sverkernordlund wrote:
hurja wrote:Den långa cityn Dalarna från Borlänge till Sandviken är i alla fall borta. Uppdateras inte citylagret överallt?
Jag märker även andra ändringar av cityn kring Borlänge-Falun.
/Jaska
Det är så man undrar vad som händer. Jag har senaste tiden sett "nya" vägar skapade 2011 som dykt upp i områden där de borde fixats till långt tidigare. När det gäller citylagret så verkar det vara lite ojämt. I mitt närområde försvann 3 av 4 felaktiga städer. Alla togs bort vid samma tidpunkt.

/Sverker
Inte bara jag som har lagt märke till konstigheter på senare tid alltså, jag trodde att jag började bli tokig.

I det relativt lilla område som jag "basar" över så tycker jag att jag har bra koll på bra många vägar och vart jag har fixat till kartan, de senaste dagarna har jag dock fått en känsla av att det fattas redigeringar lite här och där.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by mirarkitty
Det behövs någon funktion som frågar om man vill fortsätta spela in efter att man korsat 5 andra vägar eller nåt?
mirarkitty
Posts: 109
Been thanked: 4 times
Send a message

Post by peswe
Dalarna dyker fortfarande upp i Västerbotten.
Är det någon som vet mer exakt när Waze kommer att uppdatera?
Skulle verkligen vilja få bort detta "sabotage" mot Waze snabbt som ögat.

Nya användare funderar antagligen vad Waze är för Kalle Anka app...

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
peswe
Posts: 35
Send a message

Post by pnylin
Om någon undrar så betyder atv-väg, All-terrain vehicle-väg, dvs väg för t.ex fyrhjulingar.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Även jag har nu raderat massor av inlagda atv-vägar. Har även försökt få bort staden "noname" som finns inlagd av samma användare från Bollnäs och västerut.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Tror jag fått bort allt. Om du väljer att markera "Cities" i menyn till höger i kartan i editorn får du fram city-lagret. Då ser man utbredningen av städerna. Staden Dalarna täcker nästan hela norra Sverige från Avesta i söder till Överkalix i norr. Staden noname täcker en yta från Enånger vid E4:an i Gävleborg till Rättvik i Dalarna.
Om några dagar uppdateras city-lagret i editorn och då ser vi om vi lyckats få bort dessa "städer".Förhoppningdsvis är de helt borta när Waze uppdaterar city-lagret ut till mobilerna, vilket inte görs speciellt ofta. Detta har hittills gjorts en gång i halvåret och senast för några veckor sedan.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Har nu rensat bort lite fler atv-vägar m.m. Framför allt i Höga kusten där både atv-vägar och offroad-vägar fanns med orterna Dalarna, norrlands och Noname. Hittade även små vägar med Dalarna som stad runt Borlänge, Skutskär och Överhörnäs, Örnsköldsvik.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Vad jag vet har Citylagret inte uppdaterats på några månader. Lägger man in ett nytt ortsnamn dyker det upp vid nästa kartuppdatering. Tar man bort ett ortsnamn försvinner det inte förrän Citylagret uppdateras. Jag väntar på att lägga in flera orter på rätt plats i Sverige efter att ha ändrat eller tagit bort ortsnamnet där det felaktigt lagts in. Det äldsta ändrade jag i december men det ligger fortfarande på fel plats.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message