ATV-väg med Dalarna som city (Skräpvägar runt Borlänge)

Image

Moderators: Unholy, avozetta, SverkerN, pnylin

Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby MartinMossfeldt » Sat Dec 22, 2012 5:07 pm

Tråkigt, en annan har kört Waze och redigerat kartan i över 2 års tid och bara kommit upp i 128051 poäng å så kommer en sån här lirare och dundrar förbi genom att bara skapa skräp :cry:

Oh well, jag är nöjd med att veta att alla hundratals timmar jag har lagt ner på kartan kanske sparar nån minut här och där för någon annan.

//Martin.
MartinMossfeldt

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postby Vidur99 » Sat Dec 22, 2012 5:21 pm

Exempel på idiotin, flera av hans kaliber och waze kommer att bli oanvändbart.

https://world.waze.com/editor/?zoom=4&l ... =184843760
Image
Vidur99
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Postby Daisuke-Jigen » Sat Dec 22, 2012 5:42 pm

Nästa steg är väl att alla ändringar måste godkännas av en AM för att hamna på kartan då ?
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Postby MartinMossfeldt » Sat Dec 22, 2012 5:47 pm

Jag har nu rapporterat användaren till Waze, som exempel på vad han har gjort så angav jag permalinken som Vidur99 postade ovan samt den 196 KM långa vägen som omnämns i denna tråd http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=34862.

Det skadar dock inte med mer anmälningar.

//Martin.
MartinMossfeldt

Postby SverkerN » Sat Dec 22, 2012 6:08 pm

Daisuke-Jigen wrote:Nästa steg är väl att alla ändringar måste godkännas av en AM för att hamna på kartan då ?

Nix. AM behöver inte godkänna något. Man kan sätta igång och förstöra kartan direkt när waze registrerat att man kört i ett visst område.

I italien har det gått så långt att endast AM och uppåt tillåts redigera kartan. Trist.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 63 times
Been thanked: 188 times

Sv: Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby Dennis_Halmstad » Sat Dec 22, 2012 8:19 pm

sverkernordlund wrote:
Daisuke-Jigen wrote:Nästa steg är väl att alla ändringar måste godkännas av en AM för att hamna på kartan då ?

Nix. AM behöver inte godkänna något. Man kan sätta igång och förstöra kartan direkt när waze registrerat att man kört i ett visst område.

I italien har det gått så långt att endast AM och uppåt tillåts redigera kartan. Trist.

/Sverker

Hur är det i de länder där communityt styr am utpekadet? Kan fortfarande alla redigera?

Jag hade gärna sett att det kräver någon form av aktivering av nya medlemmar som ännu inte börjat redigera. Så man kan informera de om var man hittar wiki och liknande.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Samsung Gt-i9300 "Galaxy S3" Stock 4.1.2, Latest Waze beta.
ImageImage
Dennis_Halmstad

Been thanked: 2 times

Re: Sv: Re: Skräpvägar runt Borlänge

Postby SverkerN » Sat Dec 22, 2012 9:39 pm

Dennis_Halmstad wrote:Hur är det i de länder där communityt styr am utpekadet? Kan fortfarande alla redigera?

Jag hade gärna sett att det kräver någon form av aktivering av nya medlemmar som ännu inte börjat redigera. Så man kan informera de om var man hittar wiki och liknande.

I de länder som hanterar tilldelning av AM själva så är det just bara AM tilldelning och utökning av AM områden.

Jag håller med om att det skulle vara bra att kunna lämna över lite grundläggande info innan de sätter igång och redigerar kartan.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 63 times
Been thanked: 188 times

Postby znubbis » Sun Dec 23, 2012 2:59 pm

Hoppas de jobbar på en loggning samt ett sätt att återskapa ändringar så inte nån går in o raderar halva gävle t.ex. De bör finnas ett sätt på AM att kontrollera och ångra ändringar som andra gjort.

Lite som modellen som OSM använder, eller iaf använde förr när jag var där.
znubbis

Been thanked: 0 time

Postby MartinMossfeldt » Sun Dec 23, 2012 5:13 pm

Fick ett kort men koncist svar från supporten angående min anmälan mot användaren som gör dessa skräpvägar, de tar hand om saken.
Förhoppningsvis så slipper vi nu dessa vägar.

//Martin.
MartinMossfeldt

Postby Sanoj1982 » Sun Dec 23, 2012 7:52 pm

Har varit i kontakt med både waze staff och några som skrivit till mig här på forumet.

problemet va att under ett par dagar när jag jobbade, jobbar på flyg ambulansen, då hadde jag waze i bakgrunden med "asphalt new road" aktiverat, så under ett par jobb pass, så har den legat å sparat å lagt in vägar när jag varit i luften, har förklarat det för waze staff och att jag setat och raderat flesta vägarna samt att andra användare har varit vänliga och tagit bort dom. Nu är jag rätt ny till Waze, endast 12 dagar medlem men det hadde som sagt blivit ett fel/missförstånd. det är löst nu.

tack ni som uppmärksammade mig det i PM först. annars hadde jag inte lagt märke till det
Sanoj1982

Been thanked: 0 time

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]