Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by JoniX3000
I see!

Finns det något sätt att veta när denna uppdatering sker då?
Och vad behöver uppdateras i tilesn då, räcker det med att flytta en väg någon pixel och spara?
JoniX3000
Posts: 66
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by JoniX3000
Onekligen så vore det ju bäst!

Visserligen har det ingen ren praktisk betydelse mer än att det ser fult ut, men det börjar bli irriterande, och det dyker upp felrapporter på kartan titt som tätt om det. Sen kan det ju faktiskt påverka nya användare negativt så de tappar förtroendet för Waze då kartorna visare fel, så en fix vore på sin tid.
JoniX3000
Posts: 66
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by JoniX3000
Ni som har bättre koll på hur det fungerar.. vid sökning av Dalarna så dyker den här "Cities layer"-fläcken upp:
https://world.waze.com/editor/?zoom=10& ... TTTFTTTTFT
Är det en kvarleva som kommer att försvinna i nästa patch, eller är det något som är fel någonstans? Den bör väl inte finnas där om det inte finns något segment kopplad till det?
JoniX3000
Posts: 66
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by JoniX3000
Så, vad är det senaste gällande detta? Jag hittar fortfarande Dalarna här och där.

Vad finns det för lösning? Att editera något på det område där det dyker upp?

Såg även denna, är det något som bör användas mot Dalarna-problemet?
JoniX3000
Posts: 66
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by JoniX3000
Bumpar denna igen.

Jag fick en idé, och tänkte höra efter hur den fungerar i praktiken: vad jag förstått så måste ju tiles (1x1 km) ändras för att de ska byggas om vid nästa uppdatering.

Kan jag inte då bara rita en random vägsnutt (en bit ifrån nuvarande vägar, och utan att ansluta den till något), och döpa den till typ "Radera denna efter 2013-xx-xx", över dom ställen där "Dalarna" dyker upp? Sen självklart spara segmentid och posta t.ex. här för radering t.ex. en vecka senare.

Dom flesta ställen som Dalarna dyker upp på här uppe är över stora skogsområden innhållandes bara några omärkta timmervägar på sin höjd, så det blir ingen skada på det sättet. Lägger vi in vägsnutten som "dirt road" så syns den knappt på kartan heller om man bara åker förbi där, och det bör ju räcka med att de ligger där i några dagar eller någon vecka för att tilen ska registrera den som uppdaterad, även om jag raderar den efteråt (eller?).
JoniX3000
Posts: 66
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by lindq
Användaren är top-1 i Sveige i veckan, men drygt 100.000 poäng hittills......
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Oj, nån har verkligen lagt ner sig genom att även döpa skräpvägarna.
Är detta helt nya vägar som har dykt upp nyligen eller har de lyckats ta sig in i den "skarpa" kartan också?

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Jag jagade runt lite i Borlängetrakterna och hittade 11 små vägstumpar som jag tog bort, tog även bort en ca 8 km lång väg döpt till "Offroad" som bland annat korsade en sjö.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Tråkigt, en annan har kört Waze och redigerat kartan i över 2 års tid och bara kommit upp i 128051 poäng å så kommer en sån här lirare och dundrar förbi genom att bara skapa skräp :cry:

Oh well, jag är nöjd med att veta att alla hundratals timmar jag har lagt ner på kartan kanske sparar nån minut här och där för någon annan.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Jag har nu rapporterat användaren till Waze, som exempel på vad han har gjort så angav jag permalinken som Vidur99 postade ovan samt den 196 KM långa vägen som omnämns i denna tråd http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=34862.

Det skadar dock inte med mer anmälningar.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message