Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by pnylin
traesko wrote:Tar man bort mappen som heter maps för att förnya kartorna i klienten?
När jag åker söderut från Hudiksvall så är Dalarna där och spökar
För att uppdatera kartorna i mobilen välj Inställningar -> Avancerat -> Dataöverföring -> Uppdatera kartan i mitt område.
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Dessa skräpvägar är lite underliga. Där jag har sett sådana i mobilen har jag lagt in varenda liten grusväg i området för att det ska göras en uppdatering. Och visst har skräpvägarna försvunnit och de inritade vägarna kommit med. Men, bara just där jag ritade nya vägar. På något ställe är skräpvägen kvar men har blivit uppdelad i mindre delar med mina nya vägar emellan. Vad jag vet uppdaterar Waze hela "plattan" för lägga en enda förändring i området.

/Patrik

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Jag tänkte testa en ny sak för att försöka få bort dessa gamla ATV-vägar med Dalarna som ort som under två års tid funnits i stora delar av norra Sverige och som Waze inte lyckats få bort.

I området söder om Boden har jag nu lagt ett stort landmärke. Tänkte låta det ligga där tills Waze gör nästa kartuppdatering och detta syns i mobilen. Därefter raderar jag det och hoppas med detta att det betyder att Waze uppdaterar området lite mer "grundligt".

Har ingen aning om det fungerar men ett test kan väl vara okej.

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 559&zoom=0

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Vad jag kan se i mobilen så har ATV-vägarna försvunnit där jag la landmärket.
Har nu flyttar det en bit till de andra ATV-vägarna söder om Boden samt lagt till ytterligare tre test-landmärken längre söderut.

https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... 557&zoom=0

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Uppdatering om problemet:

Det verkar som detta fungerar.
Jag har nu lagt ut landmärken över ATV-vägarna mellan Överkalix och Umeå samt raderat dem som syns i mobilkartan efter dagens kartuppdatering.
Avvaktar nu nästa kartuppdatering innan jag fortsätter.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by reefster
Finns det någon lösning på detta? Fick upp dalarna i mobilen idag igen på väg hem ca 2mil norr umeå.
reefster
Posts: 3
Send a message

Post by Robertfor
Det står dalarna lite överallt runt Umeå fortfarande. Jag kan dock inte se något konstigt när jag klickar i "cities" i editorn. Jag vet dock inte exakt vad jag letar efter heller... Kan någon vänlig själ bara kolla till Umeå med omnejd och se om ni ser något jag inte ser... Annars kanske det bara är som det skrivits tidigare att City lagret inte uppdateras lika ofta som själva kartan?
Robertfor
Posts: 39
Been thanked: 2 times
Send a message
iPhone 5
Kör taxi i Umeå

Post by Sanoj1982
Har varit i kontakt med både waze staff och några som skrivit till mig här på forumet.

problemet va att under ett par dagar när jag jobbade, jobbar på flyg ambulansen, då hadde jag waze i bakgrunden med "asphalt new road" aktiverat, så under ett par jobb pass, så har den legat å sparat å lagt in vägar när jag varit i luften, har förklarat det för waze staff och att jag setat och raderat flesta vägarna samt att andra användare har varit vänliga och tagit bort dom. Nu är jag rätt ny till Waze, endast 12 dagar medlem men det hadde som sagt blivit ett fel/missförstånd. det är löst nu.

tack ni som uppmärksammade mig det i PM först. annars hadde jag inte lagt märke till det
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message

Post by Sanoj1982
Vidur99 wrote:Sicket skit snack. Den funktionen namger inte vägarna offroad och atv väg med city Dalarna. Samt att det ät väligt tydligt att du uppdaterat ett segment efter att det skapades.

Sent from my Xperia V
Hur ska jag annars kunnat ha färdats över 352 mil inspelade vägar under 2 dagar?
som sagt, Waze staff är underrättad och dom förstod så problemet löst. Har skickat loggarna till dom också
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message

Post by Sanoj1982
Mirarkitty wrote:Det behövs någon funktion som frågar om man vill fortsätta spela in efter att man korsat 5 andra vägar eller nåt?

Det låter som ett bra förslag tycker ja.

Hittar ni på flera skräpvägar. Skicka permalinken till mig då så kan ja ta bort om inte ni kan
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message