Post Reply

Malmö-tråd!

Post by izindra
Hej på er!

Jag har gjort en liten självsvåldig bestämmelse (som givetvis går att överklaga om jag får alla emot mig). Men nästan alla större gator i Malmö är editerade till att det går en väg i var riktning, alltså två vägar. Detta stämmer inte alls på vissa (ganska många) ställen. Sen ska vi bara inte tala om att göra korsningar när det är två vägar! Det blir 2miljoner junctions - I HATE!!!!

Därför har jag gjort som så att alla större vägar i Malmö är nu Primary och endast en väg med separate line, många har kanske två filer i vardera riktning och bitvis kanske avdelade med en liten refug eller löjligt hönsstängsel - MEN, jag resonerade som så att min Garmin sätter inte ut refugdelade vägar som två vägar utan har stämplat dem som typ primary för att indikera att detta är en större väg!

Så häng mig, men jag hatar att sitta extra tid med femtioelva junctions extra! :)
izindra
Posts: 28

POSTER_ID:195510

1

Send a message
//Izindra
Area Manager Malmö/Vellinge, Sweden | iPhone | Seat Leon FR -07

Post by BalsbyMange
Inne på samma spår :) ursäkta min dåliga humor

Allt ser väldigt bra ut i cartouche men så fort man slår igång sin Waze klient får man en ny syn på de, dubbla primära gator blir väldigt breda. och man ser inte riktigt hur allt e ihopakopplat, tanken var god från början, men ju mer man editerat ju mer har det visat sig att de enkla lösningarna faktiskt ofta e de bästa.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
Malmö behöver AM...

Jag släppte malmö tidigare men har nu tagit upp mitt AM område där igen, verkar inte som om någon aktiv medlem längre jobbar med Malmö vilket verkligen behövs, så om någon känner sig manad e de bara o hjälpa till.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by fraxflax
Hepp!

Hittade inte denna tråd förrän nu, och kände att jag kanske borde ha slängt ur mig mina intentioner här först, men gör det nu iefterhand istället.

Jag har eventuellt sabbat lite i strategin att inte dela gator i onödan, men anser att det i detta fall var befogat. Jag har delat Pildamsvägen i två enkelriktade gator från John Ericssons väg ned till Ärtholmsvägen. Framför allt söder om Stadiongatan där det är långt mellan nord- och sydgående filerna ger det god mening.

mvh
/fraxflax
fraxflax
Posts: 4
Send a message

Post by fredriksalomonsson
izindra wrote:Hej på er!

Jag har gjort en liten självsvåldig bestämmelse (som givetvis går att överklaga om jag får alla emot mig). Men nästan alla större gator i Malmö är editerade till att det går en väg i var riktning, alltså två vägar. Detta stämmer inte alls på vissa (ganska många) ställen. Sen ska vi bara inte tala om att göra korsningar när det är två vägar! Det blir 2miljoner junctions - I HATE!!!!
Jag har varit i valet och kvalet många gånger och är alltså inne på samma spår efter viss övertalning via MSN för att få fler anhängare till ovan alternativ, hehe :)

Nåja, det känns ganska orimligt att bara för det är 2 decimeter refug så ska det vara delad gata med en väg i var riktning. Dels så har Garmin tydligen inte det så, inte heller Navigon och ej heller på de stadskartor eller andra vägkartor jag tittat på.
Ligger filerna däremot 10 meter från varandra, då börjar vi ju snacka att det bör vara två filer, för annars skulle vägbredden bli sisådär 30-35 meter, kanske mer.

Även jag kommer alltså att redigera nya vägar som jag skapar som enkla vägar även om det är minirefug i mitten, fram tills dess att en eventuell storm sköljer över forumet med gapskrik att det absolut ska vara två enkelriktade filer alltid, så fort det är minsta hinder mellan vägbanorna.
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by naesstrom
Ett bra sätt är ju att kolla gps punkterna som pilar... är det tydligt mellanrum mellan dom båda riktningarna kan det vara en bra ide att dela vägen i 2 delar... Annars kommer det snart någon som kör med ångvälten och skapar en ny väg vid sidan om ;)
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by soledk
Hejsan,

Jag har dom sista dar jobbat på att rätta fel i södra delen av malmö.

Angående dom två delade vägor, gör inte om dom stora som finns, har set en del stelen som kommer fel pga dom inte var delade. tx nya enkeltriktade vägor brevid plus massa map problems för att klienten ikke går korrekt igennom rundeller mm.

En till fråga med malmö har jag, nån har gjort en massa stigor (inte bil) som inte är gjort rätt med junctions eller när dom korsar normala vägor, det finns minnst hundra map problems pga dom. Jag har absolut inte lust att göra massa job för att fixa dom, borde dom överhuvedet vara där?

Mvh Sole
soledk
Posts: 6
Send a message

Post by Thiesen
Inom bebyggt område försöker jag konsekvent sätta huvudleder som Primary Street. Utanför tätort så får huvudleder Minor Road. Detta innebär att en och samma väg kan få två olika typer ifall vägen ringlar sig ut ur en ort.
Thiesen
Posts: 173
Send a message