Post Reply

Fartkameror

Post by Daisuke-Jigen
Någon som har en enkel förklaring till varför Waze varnar akustiskt för en del fartkameror men inte för andra. På skärmen syns varningarna, trodde först det var min gamla HTC som inte hängde med, men även den nya telefonen gör likadant. På samma vägsrräcka med 70kameror så varnar Waze akustislt för några, men inte alla. Får samma resultat med farthållaren inkopplad. Någon som sitter med en förklaring på fenomenet ?
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager
Posts: 55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

POSTER_ID:5547754

1

Send a message

Post by Daisuke-Jigen
Så kan det väl vara, men om jag har farthållaren på samma hastighet på sträckan så.varnas det för hälften av kamerorna...eller kör jag så nära hastighetstriggern i Waze ? Står nog hellre ut med 20 pling om dagen en en hastighetsbot,
Daisuke-Jigen
Area Manager
Area Manager
Posts: 55
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by lindq
orla wrote:Vill minnas att den plingar om man kör fortare än vad kameran är satt till i editorn. Så: inget pling, inga böter. :)
Så är det. (Eller, så ska det i alla fall vara.)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by orla
Vill minnas att den plingar om man kör fortare än vad kameran är satt till i editorn. Så: inget pling, inga böter. :)
orla
Posts: 105
Has thanked: 38 times
Send a message

Post by snakehult
Kan det ha att göra med din fart?
Är ju bara störande att plinga om man inte riskerar att fotas.

/
snakehult
Posts: 17
Send a message

Post by SverkerN
Det blixtar när man kör för fort förbi kameran! ;)

Har du kontrollerat att de kameror som inte "plingar" är vända åt rätt håll och att de har rätt hastighet satt? Kameran ska vara "felvänd" i WME. Alltså linsen åt de håll man kör. Skicka gärna PM med permalänk om det är någon kamera som verkar korrekt, men som inte fungerar.

Jag kör dagligen förbi ett antal fartkameror. Har ljudet av så vet ej om det plingar eller inte. I en tidigare version av mobilklienten visades kameran i popupen i olika färg beroende på om man hade för hög fart eller ej.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message