Post Reply

Hur sjutton gör vi med mopedister

Post by Gasolgrill
Jag kör moped numera och skulle vilja köra och bygga väg MEN då får ju alla vägarna 45 km/h som hastighet. Hur skall man hantera det?

Skall jag köra på som en galning (som hittills med bil) eller skita i det och låta vägarna i mit område sakta växa fram genom naturlig förökning?
Gasolgrill
Posts: 156

POSTER_ID:125796

1

Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by fredriksalomonsson
Thiesen wrote:Min cykel kommer bli utsatt för en hel del waze'ande i sommar... om jag bara hittar mig en passande hållare... :-)
Jag testade cykla och lägga telefonen i en av fickorna cykeljackan, dumt nog var att den hamnade med tryckytan mot ryggen och stängde därför av sig.
Jag har gjort en karthållare till min MTB och tänkte jag skulle snöra fast telefonen i den, men dyker det upp någon bra hållare som funkar med iPhone och massa skyddsfilm och grejor så ska jag nog överväga det.

Att wazea villakvartersgator är ju lite miljövänligare att göra med cykel än att ligga och puttra med bilen!!
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by Gasolgrill
Jag håller på att försöka bygga en egen telefonhållare till både cykel och moped i någon form av skumplast eller nåt. Om det blir bra lägger jag ut lite bilder för alla att hämta idéer från. Koppas alla andra gör det samma :-)
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by lobbin
Det är väl bättre att få vägarna på plats och låta hastigheten rätta till sig själv vad det lider?
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by naesstrom
lobbin wrote:Det är väl bättre att få vägarna på plats och låta hastigheten rätta till sig själv vad det lider?
Håller med om det, tror att hastigheten borde ändras relativt snabbt efter att en bil har kört där ett par gånger, och att se ett relativt väl utbyggt vägnät lockar nog fler wazare än att hastigheterna stämmer till 100%...
Jag funderade själv på att cykla ett par gator till sommaren, mest för att spara på bensinen :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Thiesen
Min cykel kommer bli utsatt för en hel del waze'ande i sommar... om jag bara hittar mig en passande hållare... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message