Post Reply

Självlärande GPS

Post by BalsbyMange
De kan vara både bra och dåligt, men de kan även visa på en dålig kosthållning.

Imorse när jag som vanligt slog igång waze o den la upp rutten till Malmö så tog den för första gången automatiskt en lite omväg så jag kunde köpa min vanliga frukost på mcdonalds... :lol:
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times

POSTER_ID:148943

1

Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by fredriksalomonsson
BalsbyMange wrote:De kan vara både bra och dåligt, men de kan även visa på en dålig kosthållning.

Imorse när jag som vanligt slog igång waze o den la upp rutten till Malmö så tog den för första gången automatiskt en lite omväg så jag kunde köpa min vanliga frukost på mcdonalds... :lol:

Ja, Waze är ju lite "storebror ser dig", så det är väl ganska naturligt att den lägger in lite personliga preferenser vad det gäller rutt :)
Om det nu faktiskt är på det viset, så borde det ju vara möjligt att ställa i valmöjlighet på rutt-typ.
"Snabbaste, Kortaste, Optimerad för mig"

Och på tal om Wazeklienten, en sak som jag efterlyser (vet ej om det är kommande funktion eller var man postar det): Att klienten visar vilken hastighet man kör i även om ingen rutt är lagd, eller åtminstone valmöjlighet att slå på det i inställningarna.
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by fredriksalomonsson
naesstrom wrote:har för mig att Fej senaste iPhone klienter har hastigheten synlig hela tiden... men du fick kanske aldrig in ipa filen. säger bara en sak... Apple...
Har inte jailbreakat telefonen och tänker inte heller göra det.
Får hoppas OS4 kommer snart till ifönen, annars får jag väl börja snegla på en android.
Helt värdelöst att inte ha multitasking. Man blir ju lika irriterad varje gång någon ringer när man är ute och kör. Dock en anledning att stanna vid sidan, men ja... ibland finns ju inte tiden till det. Och vad skulle jag ha ett superfint headset i bilen till annars.....
Nåja, Apple har faktiskt många rätt, tro't eller ej !
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by lobbin
Japps, senaste beta, dvs det som kommer att bli 1.8 har synlig hastighetsmätare hela tiden. Hoppas själv få tag på den.

Ytterligare fördel är att plogen inte längre syns på "första sidan".
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by naesstrom
BalsbyMange wrote:De kan vara både bra och dåligt, men de kan även visa på en dålig kosthållning.

Imorse när jag som vanligt slog igång waze o den la upp rutten till Malmö så tog den för första gången automatiskt en lite omväg så jag kunde köpa min vanliga frukost på mcdonalds... :lol:
rofl :lol: :lol: torkar bort kaffet från skärmen
Ok, det var nog den bästa kommentaren jag sätt på riktigt riktigt länge
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
har för mig att Fej senaste iPhone klienter har hastigheten synlig hela tiden... men du fick kanske aldrig in ipa filen. säger bara en sak... Apple...

Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
fredriksalomonsson wrote:
naesstrom wrote:har för mig att Fej senaste iPhone klienter har hastigheten synlig hela tiden... men du fick kanske aldrig in ipa filen. säger bara en sak... Apple...
Har inte jailbreakat telefonen och tänker inte heller göra det.
Får hoppas OS4 kommer snart till ifönen, annars får jag väl börja snegla på en android.
Helt värdelöst att inte ha multitasking. Man blir ju lika irriterad varje gång någon ringer när man är ute och kör. Dock en anledning att stanna vid sidan, men ja... ibland finns ju inte tiden till det. Och vad skulle jag ha ett superfint headset i bilen till annars.....
Nåja, Apple har faktiskt många rätt, tro't eller ej !
HTC Desire ser ju riktigt trevlig ut om du ska byta... lutar att det blir en sådan till sambon nu i månadsskiftet kanske... kommer kännas förjävligt när man själv är fast med en budget tattoo i ytterligare 20 månader :(

Förresten, är väl inget fel att jailbreaka den... skulle något strula så är det ju bara att köra tillbaka återställningskopian från Itunes, har hjälpt dom andra ifön fånarna på jobbet att plocka bort operatörslås och allt möjligt :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message