Post Reply

Wazers på kartan

Post by BalsbyMange
Hur ser ni andra wazers på kartan i klienten. Realtid eller.... när jag ser er i malmö så står alla still och efter 2 minuter försvinner ni :)

Tex fredrik verkar ju se mig varje gång jag kör in på mcdonalds på midhem :)
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times

POSTER_ID:148943

1

Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by bartender76
Jättebump!
Vill bara uttrycka mitt nöje över dagens läge. iaf androidklientens visar uppemot runt 40 samtidiga wazare nu jämfört med maxkapacitet på ungefär 20 förut och det härligaste av allt är att alla dessa platser oftast är tillsatta under rusningstiderna (enbart stockholm), annat än "back in the days" när man såg en annan wazare så var det någon av forumrävarna =)
Känns som att en kritiskt massa för användbarhet har börjat uppnås. :D :D :D
i skrivande stund 316 medlemmar i stockholm wazers gruppen :P
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by Gasolgrill
Märkligt, när jag ser någon 'i närheten' är de i allmänhet 10 - 20 mil bort. Ofta har jag sett danskar och även finnar. Bara en gång har jag sett någon i närheten (mindre än 5 km) och då var det en tråkig Anonym.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by naesstrom
För mig flyttar dom sig sakta frammåt ungefär varje ½ minut kanske... satt och spionerade på omchsg när han var ute och körde ikväll t.ex. ;)

Däremot har jag problem med dom där waze pilarna, dom som syns runt kanten på skärmen då och då, ibland syns dom, men bara i ett par sekunder och ikväll fanns dom inte alls trots att det var 2 andra aktiva wazare ute och brummade omkring i Växjö...
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
omchsg wrote:Jag har uppfattningen att klienten är rätt så realtid. Såg att naesstrom var på stan vid lunch idag, precis som jag. Måste varit rätt nära såg dock ingen Volvo som passade.
Visst är det jobbigt... när jag ser någon i närheten sitter jag som en jäkla uggla, huvudet slänger åt alla håll för att lista ut vem det är! hmm, saftblandare med sugpropp... vore det något för alla wazare :lol:
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
jodå, såg dig ikväll relnah, men du hade nog lämnat mobilen på när du hade parkerat utanför antingen systemet eller Onoff som det såg ut på kartan :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by omchsg
Jag har uppfattningen att klienten är rätt så realtid. Såg att naesstrom var på stan vid lunch idag, precis som jag. Måste varit rätt nära såg dock ingen Volvo som passade.
omchsg
Posts: 16
Send a message
Nokia E71

Post by relnah
De jag ser är också "realtid". Det uppdateras som sagt rätt slött. Det blir att man ser en annan waze:are framför sig, sen ser det ut som man kör om... men *plopp* så ligger de långt före igen :)

I Växjö är det inte helt ovanligt att se andra på eftermiddagen när det är hem dags :)
relnah
Posts: 36
Send a message

Post by relnah
Systemet ;)

Ja, ibland tar jag "Resume manually" för jag orkar inte stänga av och sedan vänta på GPS när jag slår på igen.
relnah
Posts: 36
Send a message