Borås, editering

[ img ]

Moderators: Unholy, SverkerN, pnylin, avozetta

Re: Borås, editering

Postby SverkerN » Tue Jan 01, 2013 10:55 pm

avozetta wrote:Hela den trafikplatsen med rondellen Allingsåsvägen/Göteborgsvägen/Norrby Långgata/Varbergsvägen bör ritas om, det finns ingen anledning att splitta upp vägarna i två enkelriktade filer inför en rondell, det gör det bara onödigt komplicerat och tillför inget till varken navigering eller trafikinformation. Lite konstiga nivåer på vissa vägavsnitt i området ser det ut som också, om kartmaterialet stämmer.

Sverker, det kanske du kan fixa?

Jo, såg också det. För trött för att ta det nu. Lägger det på den långa "att göra"-listan...

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 191 times

Postby avozetta » Tue Jan 01, 2013 10:22 pm

Postar igen, vet inte var mitt inlägg tog vägen ...

Bara som lite info. , jag har tyvärr inte heller rättigheter att redigera här.

Hela den trafikplatsen med rondellen Allingsåsvägen/Göteborgsvägen/Norrby Långgata/Varbergsvägen bör ritas om, det finns ingen anledning att splitta upp vägarna i två enkelriktade filer inför en rondell, det gör det bara onödigt komplicerat och tillför inget till varken navigering eller trafikinformation. Lite konstiga nivåer på vissa vägavsnitt i området ser det ut som också, om kartmaterialet stämmer.

Sverker, det kanske du kan fixa?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Postby SverkerN » Tue Jan 01, 2013 10:19 pm

ok. Jag låste upp och ändrade till Primary road. Ett tips är att du markerar vägsegmentet innan du klickar på "permalink". Är det flera segment går det bra att användare Ctrl+click. Då blir det lättare att hitta de segment du vill ha hjälp med. :-)

Hur är det med Varbergsvägen? Vad jag kan se på kartan så är det en vanlig mindre länsväg (nummer 1610) och borde också vara Primary Road? Läs gärna här om hur vägtyperna ska användas.

/Sverker
SverkerN
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 65 times
Been thanked: 191 times

Borås, editering

Postby Elis99 » Tue Jan 01, 2013 9:36 pm

Hej
Alingsåsvägen är en mindre 30km/h-väg, som dock används som genomfartsväg för personbilar. Den är ingen minor highway. Den kan antagligen anses vara en primary street. Har ändrat största delen , men sista biten är låst.

https://world.waze.com/editor/?zoom=5&l ... TTTTTTTTFT

Mvh Elis99
Elis99

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Previous

Return to Sweden [svenska]