Post Reply

Navigera utan gatunummer?

Post by qbase
Hur gör ni för att navigera utan gatunummer? Jag har provat att lägga till gatunummer både i telefonen och i Cartouche. Det hjälper inte att bekräfta numret i Cartouche. Jag kan fortfarande inte navigera till min gata och gatunummer. Till gatan går bra, men gatan är rätt så lång och jag bor inte i början av den.

Jag har även provat att spara plats i telefonen och försökt navigera dit. Får massa konstiga förslag, ena sekunden ser det rätt ut. Och den andra så navigeras jag till helt fel ställe.

På morgonen går det alltid bra, mitt kontor är upplagd som en poi. Men hem hittar jag aldrig :roll:
qbase
Posts: 27

POSTER_ID:205747

1

Send a message

Post by naesstrom
Det verkar vara något strul med Gatnummer och få dom accepterade i Cartouche, dom har ju 3 olika lägen:
Röda: Anmälda och väntar bekräftelse från AM
Vita: Bekräftade av AM
Blåa: Navigerbara

Jag har lyckats med att få in 1 adress hittills i kartan men förhoppningsvis kommer dom att fixa det snart!
Annars när jag navigerar mellan jobben och hem så använder jag mig av platser jag sparat som favoriter, alltså hållit ner fingret i clienten och sparat platsen.
Det fungerar hyffsat, i den senaste android versionen fungerar det t.om. om jag kör fel, innan kunde den om jag missade en korsning ge mig en ny rutt som slutade 100m längre bort bara och påstod att jag var framme ;)

Annars har jag testat google sök funktionen till olika affärer osv och det har fungerat kanon, även på gator helt utan husnummer av någon anledning, POI's fungerar med att navigera till... iaf. för mig, kanske någon annan kan dela med sig av sina problem 8-)
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message