Post by naesstrom
osmium wrote:En liten kort fråga.
Hur ska man döpa landmarks som parkeringsplatser?
Dom har ju oftast inget direkt namn. Ska man ta närmaste gatunamn eller affär eller bara ett stort "P" eller något annat?
Hmm, riktigt bra fråga... Eftersom man inte kan söka på särskilda kategorier ännu så måste dom ju heta något... Parkering borde kanske vara det mest logiska!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
ekenberg wrote:Hej,

I tyskland och frankrike kör man med "Parkering - Orsa"
Vad tycker ni ?

Dvs. Parkering och namn på plats eller gata.
Jo det är ju samma problem annars som med okq8, du har ingen aning om det är macken i "din" stad eller en som ligger 40 Mil bort :D

Tycker det låter som en bra ide, dvs. om inte parkeringen har ett eget namn... vi har några namngivna här i Växjö!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by osmium
En liten kort fråga.
Hur ska man döpa landmarks som parkeringsplatser?
Dom har ju oftast inget direkt namn. Ska man ta närmaste gatunamn eller affär eller bara ett stort "P" eller något annat?
osmium
Posts: 72
Send a message
Area Manager Kalmar - Öland, HTC Desire HD

Post by Thiesen
Hehehehehe... jag ritade ut Göta ÄLV från Vänern och neråt... sen från KungÄLV så gjorde Gasolgrill ett ruskigt snyggt jobb med den... vafan Gasolgrill... har du inget liv eller... :-)

Men ja... det går faktiskt att navigera mot landmärken oxo så dom är verkligen inte onödiga...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Jag har inte sett några flygfoton över Vättern... men jag ska kika lite om det finns nånting vid Hjo/Karlsborg...

Annars har jag pillat dit det jag kan av Vänern... och bara det är ruskigt mycket...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Anledningen till att dom plockade bort den tråden är givetvis för att det strider mot GMaps/TeleAtlas EULA samt att Waze vill inte ha några saftiga stämningar...
Thiesen
Posts: 173
Send a message