Om andra Wazzare på kartan och annat!

Image

Moderators: Unholy, pnylin, SverkerN, avozetta

Re: Om andra Wazzare på kartan och annat!

Postby robgus » Mon Jan 28, 2013 2:45 am

zonkt wrote:
Fast även flightradar24 har en fördröjning, så inte någon ska kunna skjuta Scud-missiler efter dem - eller nåt... såg en förklaring till att man med avsikt lagt in ca 2min fördröjning. Samma säkerhetstänk finns i Waze. Det finns andra länder där kidnappningar, rån och mord är vardag och man inte vill avslöja exakt var man är (även i anonymt läge syns man ju). Det pågick en diskussion nyligen om att man på kartan inte ska synas när man börjar närma sig sin destination och att punkten där man försvinner också ska variera - något man diskuterade om att införa efter önskemål från amerikanska användare.

Så datamängden eller rättare sagt uppdateringsfrekvensen är nog bara en liten del av det hela.

Har du rökt på rejält i helgen eller vad är det frågan om? Flightradar24 har ingen fördröjning, bara på den informationen som kommer från den amerikanska luftfartsmyndigheten. Merparten av planen visas i realtid med sekunduppdatering. Tror du någon som riskerar att bli kidnappad visar sig synlig i Waze? Kom ner på jorden :lol:
HTC Touch HD | Volvo 940
robgus

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postby ChronoBinder » Mon Jan 28, 2013 8:22 am

Nu ska vi vara glada! Kartorna har blivit uppdaterade. Hmm, men tydligen endast fram till 23 januari. Det gör mig ganska irriterad eftersom jag gjorde ändringar just den 23 jan endast några timmar för sent antagligen. Det är väl bara att vänja sig eller flytta till Amerikat.
samsung galaxy s3 android 4.1.2 waze 3.6.0.0
google nexus 10 android 4.2.2 waze 3.6.0.0
ChronoBinder

Been thanked: 0 time

Postby magfro » Mon Jan 28, 2013 8:32 am

ChronoBinder wrote:Nu ska vi vara glada! Kartorna har blivit uppdaterade. Hmm, men tydligen endast fram till 23 januari. Det gör mig ganska irriterad eftersom jag gjorde ändringar just den 23 jan endast några timmar för sent antagligen. Det är väl bara att vänja sig eller flytta till Amerikat.

Hmm.. Du var inte med för ett halvår sedan va? När kartorna uppdaterades var 6:e vecka med uppdateringar man hade gjort fram till för 1 vecka sedan.

Du får nog med dina uppdateringar till imorgon. Och som jag förstår det så har Waze nu utökat kapaciteten på samma sätt som för NA-servrarna så snart är vi också uppe i en uppdatering om dagen:

This infrastructure change increases the capacity of the editing system quite a bit , and will provide faster saves, and in time, even faster tile updates - so it's worth the wait.

Thanks,

Infrastructure Team
ImageImage
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)
iPhone 6s, iOS 9
magfro
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Postby ChronoBinder » Mon Jan 28, 2013 8:55 am

Nej men jag var med för något några år sedan när det var rätt tomt på kartor. :)
Jo, jag läste att det ska bli snabbare, jag är rätt otålig och trött på att köra på vägar som tydligen inte finns. :)
samsung galaxy s3 android 4.1.2 waze 3.6.0.0
google nexus 10 android 4.2.2 waze 3.6.0.0
ChronoBinder

Been thanked: 0 time

Sv: Re: Om andra Wazzare på kartan och annat!

Postby zonkt » Mon Jan 28, 2013 9:33 am

Har du rökt på rejält i helgen eller vad är det frågan om? Flightradar24 har ingen fördröjning, bara på den informationen som kommer från den amerikanska luftfartsmyndigheten. Merparten av planen visas i realtid med sekunduppdatering. Tror du någon som riskerar att bli kidnappad visar sig synlig i Waze? Kom ner på jorden :lol:

Nej, verifierat från säker källa. Vad gäller kidnappning mm, så finns det ställen på jorden där det är vardag och det är en källa till oro. Vare sig det är Bogota, Barcelona, Kapstaden eller Miami. En realitet utanför den skyddade verkstad vi har här i landet. Inget att skratta åt.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Image
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone4+Galaxy Note2
Image
zonkt
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Previous

Return to Sweden [svenska]