Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Udda saker man ser...

Post by zonkt
Ibland dyker det upp beteenden eller saker som fångar ens intresse. Följande har jag sett några gånger. Alltid samma användare och som åker runt i stan, åtskilliga mil och rapporterar in trafikstockningar. Nu vet jag att en del av dessa vägar inte alls har någon trafik den här tiden på dygnet och i synnerhet inte på helger. Poängsamlande eller är det någon sort plottning av färdvägen tro? Jag har inte ställt frågan än via pm :)
waze.jpg
(82.26 KiB) Downloaded 1371 times
zonkt
Area Manager
Area Manager
Posts: 144
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

POSTER_ID:3103119

1

Send a message
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone 7+Motorola Moto G100+Xtrons Nav

Post by ChronoBinder
I vilket fall förstör det poängen med Waze.
Felaktig rapportering är aldrig bra.
ChronoBinder
Posts: 16
Send a message
samsung galaxy s3 android 4.1.2 waze 3.6.0.0
google nexus 10 android 4.2.2 waze 3.6.0.0

Post by lindq
Det påverkar dock inte routingen, tror jag, utan den baserar sig på verklig hastighet. Däremot får man upp varningar i klienten.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by magfro
Det där är tråkigt. De brukar som tur är tröttna efter några veckor och sluta rapportera.
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by muppet81
Här har någon varit aktiv!?
waze.jpg
(168.29 KiB) Downloaded 1197 times
Hur ser man användare här? Måste men ha högre nivå?
muppet81
Area Manager
Area Manager
Posts: 108
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by robgus
Anmäl användaren till Waze! Då tappar han/hon alla poäng när han/hon måste skapa ny användare. Själv har jag stängt av manuella körapporter eftersom den automatiska kö-detekteringen funkar bra.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by SverkerN
Här hjälper inte redigeringsnivåer till. I gamla editorn så framgick vem som gjort rapporten och det gick att skicka meddelanden, men inte i WME.

Vad jag läst så pågår någonform av arbete med att ändra på detta i VME. Tycks minnas att en ändring i TOS (Terms of service / användingsvillkoren) som gjordes före jul har med detta att göra.

Att inte kunna kommentera rapporten kan vara minst lika frustrerande som för den som skapar en rapport och inte tycker att problemet åtgärdats.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message