Poll: Your help with fuel types in Sweden

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN

Vilka bränsle sorter ska vi ha i Waze? (Your help with fuel types in Sweden)

95, 98, Diesel och E85
27
44%
95, Diesel, E85 och CNG
35
56%

Total votes : 62

Re: Poll: Your help with fuel types in Sweden

Postby farofar » Sat Feb 09, 2013 10:52 am

avozetta wrote:Även jag är gasbilsägare och ser inte heller någon vits med att jaga gaspriser, pumparna är för få i dagsläget och kommer att så vara ett bra tag framöver. Att hitta dem är däremot mer intressant och det har vi ju redan löst med egna landmarks.

Liksom avozetta och SwedishBadger vill även jag att CNG finns med som sökbar kategori. Min kallsinnighet (130128 16:51) avsåg enbart prisjämförelser.
Men avozetta, du skriver att CNG har egna landmarks:
1) Hur får man fram CNG som sökbegrepp vid navigering i appen (finns ej bland mina Favoriter, där listan med "Bensinstationer" f.ö. är helt tom )?
2) Inte heller i Map Editor hittar jag någon separat kategori för CNG, som jag hittills har preciserat med klartext under leverantörsnamnskategorin, t.ex. Svensk Biogas. Vad har jag missat?
:?:
Ska kolla att jag har senaste Android- och app-versionerna, men vågar inte byta fönster eftersom min Samsung Note då ofta hänger sig.
farofar

Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Postby avozetta » Sat Feb 09, 2013 9:50 pm

farofar wrote:
avozetta wrote:Även jag är gasbilsägare och ser inte heller någon vits med att jaga gaspriser, pumparna är för få i dagsläget och kommer att så vara ett bra tag framöver. Att hitta dem är däremot mer intressant och det har vi ju redan löst med egna landmarks.

Liksom avozetta och SwedishBadger vill även jag att CNG finns med som sökbar kategori. Min kallsinnighet (130128 16:51) avsåg enbart prisjämförelser.
Men avozetta, du skriver att CNG har egna landmarks:
1) Hur får man fram CNG som sökbegrepp vid navigering i appen (finns ej bland mina Favoriter, där listan med "Bensinstationer" f.ö. är helt tom )?
2) Inte heller i Map Editor hittar jag någon separat kategori för CNG, som jag hittills har preciserat med klartext under leverantörsnamnskategorin, t.ex. Svensk Biogas. Vad har jag missat?
:?:
Ska kolla att jag har senaste Android- och app-versionerna, men vågar inte byta fönster eftersom min Samsung Note då ofta hänger sig.

I editorn väljer du "Gas Station" som landmark och inleder sedan namnet med CNG, t.ex. "CNG Stockholm Haga Norra". I telefonen söker du på "cng" i adressfältet. Det behövs således inga kategorier. Kanske inte värdens snyggaste lösning men väl fungerande.
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
HTC One M9 Android 6.0
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 41 times

Postby Netbil_V60 » Thu May 16, 2013 2:12 pm

Måste säga att just CNG är ju intressant att få upp på kartan eftersom det finns relativt få tankställen..
Skulle vara smutt att kunna indikera att det fanns och DÅ kunna ange priset.
95, Diesel och e85 känns viktigast för gemena man.
Dock är ju ofta WAZE användare bil eller mc entusiaster och de kör ofta bilar som gillar 98 eller v-power bränsle.

Kanske funktion att lägga en "special fuel" och kunna ange 98, CNG eller v-power literpris.
önskedröm, jag vet..
Sony Xperia Z1 - Android
Netbil_V60

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Previous

Return to Sweden [svenska]