Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Vilka bränsle sorter ska vi ha i Waze? (Your help with fuel types in Sweden)

95, 98, Diesel och E85
27
44%
95, Diesel, E85 och CNG
35
56%
 
Total votes: 62

Poll: Your help with fuel types in Sweden

Post by SverkerN
Hej!

Orit ställde tidigare en fråga på forumet att det kommit in en begäran om att byta ut 98 oktan mot CNG. För att avgöra detta så bad Orit mig lägga upp så vi kan rösta på det alternativ vi föredrar.

Att Waze ska lägga till möjligheten att ha fler än fyra bränslesorter verkar inte vara aktuellt i dagsläget.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times

POSTER_ID:806033

1

Send a message

Post by SwedishBadger
Man kanske inte skall se CNG i Waze för prisjakts skull utan snarare vart tank stationer finns.
Tror de flesta hade tyckt detta vara till hjälp istället för -Ska jag tanka biogas i Stad A eller naturgas i Stad B tänkandet.

Även fast naturgas och biogas skiljer sig åt i energiinnehåll så tror jag knappats att majoriteten av konsumenterna hade åkt en extra bit för att få tag på naturgas om det låg en biogas station precis intill.

Man tar den stationen som är närmast i de flesta fall om man kör på gas.
SwedishBadger
Posts: 17
Send a message

Post by SverkerN
crazed_out wrote:Såvitt jag har märkt så finns det väl ingen mack i Sverige som har både bensin och gas. Det är väl antingen eller. Så varför står de mot varandra? Jag har läst ursprungstråden, men förstår ändå inte. CNG är väl ett eget Landmark?! Men det kanske bara är där jag bor det är så?!
Vi i Sverige har valt att lägga CNG mackarna som ett eget landmark för att kunna söka efter dem. Men för att kunna lägga in pris på CNG och för att man i mobilklienten ska kunna lägga in att man föredrar CNG så behövs en förändring.

Edit: Exempelvis Statoil Täby Galopp har både "soppa" och gas. Det finns fler också.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message