Parkeringar

Image

Moderators: Unholy, pnylin, avozetta, SverkerN, Wolfeye

Re: Parkeringar

Postby V70_white » Sat Feb 16, 2013 6:27 pm

sverkernordlund wrote:Ja. Det är en återkommande idé. Det finns lite olika förslag här på förbättringar av mobilklienten. https://waze.uservoice.com/forums/59223 ... our-phone-

/Sverker

Ah.. tack, rolig läsning. Röstade på några "favoriter". :)
V70_white

Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Parkeringar

Postby crazed_out » Mon Feb 18, 2013 7:15 am

sverkernordlund wrote:
crazed_out wrote:När det gäller parkeringar visas de också på kartan om de ligger i närheten av destinationen. Vi har några stycken inlagda i centrala Uddevalla och när jag kör en adress i centrala stan kommer dessa upp. Jag kan då trycka på en av dem och bli navigerad dit för att kunna parkera, så jag tycker nog att allmänna parkeringar ska läggas in i kartan. Det finns ett annat syfte.

När jag är ny i en stad så behöver jag stödet för att lätt kunna hitta till en parkering. Jag kommer inte att börja lägga in dessa förrän wikin är ändrad, men inte heller ta bort sådana som redan finns.

/Anders

Har du exempel (permalänk) på någon av dessa? För min del dyker det också upp förslag på parkering i närheten av mitt jobb. Ingen av parkeringar finns på kartan...

/Sverker

Verkar vara Parking Lot Road som triggar att parkeringen syns i klienten. Jag ska lägga in någon test eller två för att se om det kan stämma. Hittade inga landmarks kring de parkeringar jag är säker på att jag sett i klienten. Har dock för mig att jag ser fler parkeringar än det finns Parking Lot Roads markerade i kartan. Jag gör en test och återkommer i ämnet.
/Anders
Area Manager in Sweden, parts of Västra Götaland (West Sweden).
Samsung Galaxy Note II GT-N7105 (4.1.2 stock) | Volvo 850 T5 -96 med +25000mil | Nissan Micra -04 10000mil
crazed_out

Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Previous

Return to Sweden [svenska]