Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Landmarks - hav

Post by fredriksalomonsson
Hallå !

Jag minns att jag läst om någon som slitit med havslinje runtomkring Göteborg....
Jag påbörjade lite vid Skåne och när det dök upp i klienten fortsatte jag.

Plöttsligt insåg jag att jag glömt bort lilla Ven som ligger mellan Skåne och Danmark och att ön landat i havet.
Nog finns där visserligen inte jättemånga vägar där och alternativa vägar om en väg skulle vara igenkorkad finns det knappt. Men taskigt är ju att sudda ut ön helt och hållet, inte minst med tanke på hur fin den är, för att inte tala om Golfbanan där :)

Eftersom jag bara fick felmeddelande är jag skulle redigera och spara om, så mailade jag alpha-adressen och bad om hjälp.

Svaret från dem följer:
"Soon we'll add the seas\oceans automatically, so you're welcome to remove the landmark of the ocean between Sweden and Denmark.
and then create a landmark for the island. "

Vi får väl se när det väl blir, men det finns ju ingen vidare poäng att fortsätta editera havslinjer åtminstone.
fredriksalomonsson
Posts: 70

POSTER_ID:193950

1

Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by Gasolgrill
Nä, det är ju lite meckigt så det avstår vi gärna från.
Undrar om Vänern, Vättern och andra sjöar också kommer att läggas till. Annars har vi ju ö-problemet i alla fall.

Jag har löst öarna i Bohuslän genom att rita havet runt de större öarna med körvägar och inte lägga till ett landmark för dem.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Jodå, island finns med som Landmark. Problemet är att den hamnar inte med nödvändighet ovanför vatten ytan:-) Det ser lite skumt ut ibland.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by naesstrom
Hmm, såg jag inte ett Landmark för "Island"... har ju inte så mycket sånt här men några sjöar har man ritat ut... blev genast mycket finare när dom blev blåa med :D
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message