Post Reply

En bred väg eller två?

Post by djhawkeye
Hur gör ni när det är en bred huvudled i stan med gräs emellan. Döper den till "primary street" och väljer dubbelriktad och bara en väg eller gör ni 2 vägar, enkelriktade? Att göra en enkel väg leder till en massa dubbelvägar som måste tas bort och om man gör 2 vägar så måste man skapa nya på de ställen där de har bara registrerats en.
djhawkeye
Posts: 2

POSTER_ID:305958

1

Send a message

Post by bartender76
Det vore bra med en permalink till vart du pratar om, men det låter det ju som om det är primary street i vilket fall. Sedan om du väljer två enkelriktade eller en dubbel beror på avståndet mellan. Gör du en dubbelriktad så kommer det hela tiden ritas ut massa röda snuttar när någon kör med inspelning på om avståndet är för stort vilket skapar massa extrajobb, samt att navigeringen kommer bli mera oexakt när man kommer från sidovägar och waze skall tala om när du skall svänga. Är det sedan sidovägar som en bara kommer åt från endera riktningen så kan det vara enklare att ha två enkelriktade oavsett. Men är du inte AM eller har en aktiv AM i området så kan det ju vara knepigt att göra det bästa ibland. Hur som helst så är det mycket lättare att göra två enkel direkt än att göra det efter att alla korsningar redan är inkopplade om det är det som är aktuellt.
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
Det där är ju riksväg 50 och 68 vi tittar på, det är minst minor highway och har tydligt uppdelning mellan gps spåren och bör vara två enkelriktningar. Att dom tar slut osv är ju för att det helt enkelt inte är klart. Örebro behöver mycket kärlek och har väldigt mycket jobb kvar att göras på. bli AM och fixa det du orkar, ingen större fara om det inte blir perfekt, det går ju alltid att ändra senare. Just nu vore det bra om vägarna överhuvudtaget blev sammankopplade och får namn
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by djhawkeye
Tack
Då förstår jag lite bättre. Är ganska ny på detta och jag försökte snygga till ett område.
Men om alla gör olika och det inte finns någon AM i området så kan de ju bli massa fel vilket jag förstår.
Kanske bättre låta bli och låta någon som kan bättre, fixa till denna stad som är Örebro. Området jag mena innehåller massa vägar som är fel och 2 dubbla som slutar osv.

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=5 ... FFFFFFTTTT
djhawkeye
Posts: 2
Send a message

Post by Thiesen
Har jag inte tillräckligt mycket GPS data att rita efter så blir det en väg ungefär i mitten av de GPS spår som redan finns... finns det många spår så kan jag göra om en redan ritad väg till två enkelriktade...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Ett mycket bra exempel där jag först hade ritat en enkel väg är ju detta området i Uddevalla:

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=2 ... TTFFFFTTTT

I början hade jag inte tillräckligt med information för att kunna dubbelfila den så jag lät den vara i några månader. Efter ett tag så kunde jag bygga om den till två skilda filer som ni ser nu. Det var riktigt givande att försöka snygga till den så gott jag kunde.

Avsnittet börjar uppe vid Fjällvägen via Västerlånggatan och går ner mot Göteborgsvägen.

Jag har väl lagt åtminstone ett par timmar totalt på den sträckningen (nej, det tog inte särskilt många timmar att göra om den till dubbelfilad version)
Thiesen
Posts: 173
Send a message