Post by bartender76
LOL @ roloj, jag har redan gjort om rondellen samt korsningen som du jobbat på :D
det var säkert fint det du gjort, men nu är det bättre ;)
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
Nejdå, du hade säkert gjort ett fint jobb och allt funkade nog som det skulle osv, men jag hade just läst din förra post om att du inte ville röra rondellen ännu så jag förutsatte att det inte var en rondell (ganska säker på att det inte var någon mittpunkt i den(?))
Jag hade just fått scriptet för att fixa bättre satellitbilder där rondellen fanns med, så det var en enkel match att justera in och då tog jag korsningen armégatan i samma veva (justerade mest så att filerna separeras i rätt tid för köranvisning osv. samt lite annat. Dock skeptisk till att köranvisningarna blir bra där, blir säkert lite för mycket tjat om sväng/håll hit och dit. PM'ar dig scriptet så du själv får bättre underlag för vidare arbete.
Connectivityn är förstås viktigast, och att kolla att gps spåren matchar upp, vilket jag antar att du gjorde när du nämnde scan problems. detta räcker ju oftast.
Sett att man börjat kunna resolva problem nu, vilket inte gått förut, så det har jag inte ägnat mig åt och som sagt, oftast är det gamla problem som sedan länge är lösta ändå.
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
Oops, fixat rondellen nu, fantastiskt att ingen annan klagat sedan april :? massor av gps spår där men tydligen ingen som försökt navigera?
skickat ett PM till dig angående scriptet
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
waze verkar vara väldigt dåligt på att skapa kopplinga till en ny väg, utan bara från en befintlig väg och det verkar bara hända med aktiv bulldozer och funkar oftast inte på väldigt korta sträckor(ett par meter). provat att lämna vissa bitar för att se var som händer, men utan större lycka (ingen alls) problemet verkar vara i att waze måste känna att den synkar in perfekt med mötande stycke för att göra kopplingen till ny väg vilket är ganska knepigt då bilar inte svänger i 90 graders vinklar t.ex ;) raksträckor går oftast lättare.
Tyvärr får man säga, för jag har hittat hundratals vägar som inte är connectade av nybörjare som hoppas att det funkar om man bara lägger ihop vägar, och eftersom många vägar inhåller en nod på endera sidan så ser det ju ut som dom är kopplade vilket gör dessa korsningar svåra att hitta. (nu finns det ju ifs speciella felkoder att söka på som visar just detta under map problems ifs)
DÄREMOT verkar waze vara helt fantastiskt bra på att knyta ihop fina prydliga olockade trafikplaser till härliga nystan :mrgreen:
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
Skulle säga att det är jobbigare att inte vara AM när man t.ex skall förvandla ett rött garnnystan till en rondell, eller titta stört på skräpvägar som går tvärs över allt utan att kunna ta bort dom ;)
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by bartender76
Aha! Man måste kryssa i "Locked". Det ringer någon klocka om att jag läst om det. Det hindrar inte användare att ändra, men de automagiska uppdateringarna upphör. Rätt?! Kan det vara dessa uppdateringar som gör en enkelriktad väg till en vanlig dubbelriktad väg igen?
Huvudet på spiken där ;) dessutom kan den automagiska uppdateringen göra dubbelriktade vägar enkelriktade om ingen kör åt andra hållet. Så lås absolut alla trafikplatser, rondeller och andra vägar som ligger tätt med varandra (om du är säker på att dom är rätt). viktigt att låsa enkelriktade vägar också, så visar du för andra att dom verkligen skall vara det.
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by robgus
Känns skönt att inte vara AM, det verkar vara ett helvetes jobb ;)
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940

Post by roloj
Sitter också och redigerar Solna men har inte riktigt fått bra kläm på hur saker fungerar än. Råkade ställa till det när jag skulle försökte få ordning på korsningen Frösundaleden-Hagalundsgatan. Försökte rätta till det hela men det är möjligt att det bara blev värre.

Följer AM den här tråden?

Edit: nu är jag själv AM.
roloj
Posts: 5
Send a message

Post by roloj
avozetta wrote:Det finns en hel del vägsnuttar i "Pending for deletion" som AM gärna får ta bort.
Fixat. Fast jag lät Rinkebysvängen vara kvar eftersom jag kände mig lite osäker på den. Jag tolkar det som att den där lilla snutten är till för att man ska kunna svänga vänster vilket jag inte vet ifall man kan göra eller inte.
roloj
Posts: 5
Send a message

Post by roloj
avozetta wrote:Tack och välkommen som Wazeare och även AM. Jag kanske borde bli det också.
Tackar. Jag tycker självklart att du ska bli AM med alla uppdateringar som du gör.
avozetta wrote:Jo, jag har fixat till hela Rinkeby också då jag bott där tidigare och har koll på vägarna där. Utfarten från Rinkebysvängen för vidare färd västerut på E18 är sedan länge inte möjligt. Det samma gäller från E18 västerut och in på Rinkebysvängen. Anledningen är många trafikolyckor. så "snutten kan tas bort.
Perfa. Nu är den borttagen.
avozetta wrote:För att återgå till trådens ämne. När du känner dig lite mer varm i kläderna kanske du kan fixa till en riktig rondell vid Postens huvudkontor i Solna, Ekelundsvägen/Pampaslänken/Terminalvägen, https://world.waze.com/cartouche/?zoom= ... FTFFFFTTTT. Det är lättare som AM då man kan rensa bort och börja om från början. Hur man gör rondeller finns det en utmärkt video på här,
Den där har jag också lagt märke, men vågar inte riktigt peta där innan jag har läst på lite mer.
roloj
Posts: 5
Send a message