Post by michanraichuu
ulle2 wrote:
michanraichuu wrote:
ulle2 wrote:Uppdaterat!

/Ulle
Ursäkta, 2/6 ska det vara.
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... ,105132967
Avstängningen uppdaterad till den 2/6!

/Ulle
Och i dag, lagom till datumet kom, har de ändrat skyltarna så att det står 10/7.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Visst går det att med betaredigeraren nerprioritera vägar? Med anledning av Marknadsgatans avstängning vore det bra om Gränbyvägen prioriterades ner eftersom den är direkt olämplig att använda. Det är knappt så att det går att hantera möte med ens en cyklist eller en fotgängare.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Temporära avstängningar i helgen p.g.a. något sporttjofräs:
10 juni 9.00 till 11 juni 22.00
11 juni 7.30 till 16.30
11 juni 7.30 till 16.30
11 juni 7.30 till 17.30
11 juni 7.30 till 13.00
11 juni 7.30 till 13.00
11 juni 7.30 till 13.00
11 juni 8.30 till 17.30
11 juni 8.30 till 17.30, endast norrgående.

Det är lite svårt att tyda hur de menar eftersom de påstår att samma gata ska vara avstängd 7.30-16.30 och 8.30-17.30 samma dag, men där detta sammanfaller är det väl lika bra att stänga av 7.30-17.30.
Länk till evenemang.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message


Post by michanraichuu
Det behövs hjälp av en betabehörig med level 4 att lösa detta kartproblem.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
kjep wrote:Hej!

Jag lade till denna väg, men kan inte anknyta den till C600. Någon med högre behörighet som vill fixa?
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... =336999334

Vägen är bara körbar med bil så långt som jag har ritat den, där finns sedan en P-plats.
Tack!
Johan
Fixat.
kjep wrote:Vid Gränby Centrum, detta segment är helt avstängt pga byggnationerna. Verkar vara rätt lång tid.
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... =105132967

Level 3 behövs för att fixa.
Marknadsgatan var öppen för några veckor sedan men en väldigt smal sträng av den. Är den stängd igen nu alltså? Om du vet slutdatum kan någon med nivå 4 lägga in en tillfällig avstängning där igen.
kjep wrote:En sista jag hittat men inte kan fixa: Vid färd norrut (rakt fram) på 255 får man strax före den stora korsningen att hålla vänster fast alternativen snarare borde vara "rakt fram" resp "håll höger".
https://www.waze.com/sv/editor/?env=row ... =206867622

Återigen behövs Level 3.

Johan
Fixat.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Jag behöver hjälp av någon som kan hantera upprioriterade segment.

1. Väg 288 håller på att byggas om och har rätats ut på sina ställen, bl.a. här. Den (förmodligen) "asfalterade" biten behöver anslutas och rapporterna stängas.

2. 273:an norrut från C 661 (markerade segment försvinner när jag skapar permalänk, men jag hoppas den är lätt att hitta ändå) är smal och i relativt dåligt skick. I mitt tycke bör den inte vara upprioriterad. Det gäller alltså bara sträckan mellan C 661 och 288.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
zonkt wrote:
michanraichuu wrote:Jag behöver hjälp av någon som kan hantera upprioriterade segment.

1. Väg 288 håller på att byggas om och har rätats ut på sina ställen, bl.a. här. Den (förmodligen) "asfalterade" biten behöver anslutas och rapporterna stängas.
Av någon anledning kan jag inte ändra 288:ans vägstatus till 2+1-väg (krävs det högre nivå än 3 för att göra det numera?). Sträckan mellan Alunda och Gimo är nu i princip klar och det är redan idag mitträcken på de flesta ställen. Hastigheten har inte släppts till 100 ännu, men vägen i sig kan redan nu ändras till 2+1.

Det finns lite att göra med att kolla anslutande vägar och se över hur man får svänga av, parallella lokala vägar osv, men det är lättast att göra när allt är fixat även på sidorna. Jag kör inte vägen dagligen, men hyfsat ofta och har lite koll på läget.
Den är upprioriterad (inlagd som primär länsväg/större väg, men tolkas som riksväg/2+1-väg). Upprioriteringen måste tas bort medelst betaredigeraren för att vi vanliga dödliga ska kunna ändra typ.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
zonkt wrote:Jag höjde låsningsnivån på "Hallstaviksvägen" (C 661) till 3 igår. Anledningen är att det är en så viktig väg mellan Uppsala och ut mot kusten och däribland Grisslehamn och det nyligen lades in restriktion på vägen för ett vägarbete som tog två-tre dagar. Under vägavstängningen leddes trafiken om andra vägar, men spärren ligger ju kvar mycket längre i kartan och orsakar en rejäl omväg om någon försöker navigera ut åt det hållet. Korta avstängningar behöver hanteras på annat sätt eller i detta fall hade man kan kunnat strunta i det helt och Waze hade självt ändrat rutten när man svängt av för att följa skyltarna.
Temporära avstängningar, vilka numera kan hanteras av L3, läggs till och tas bort i realtid.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Jag skulle vilja ha detta, detta, detta och detta segment delade för att kunna ändra hastighetsgräns.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message