Post by michanraichuu
Lindbacken nordost om Uppsala är ganska stort. Borde det inte utgöra en egen "stad"? Det samma gäller Skölsta. Mina förslag är alltså att "städerna" "Lindbacken, Uppsala" och "Skölsta, Uppsala" läggs in, eftersom de ligger en bit utanför stan.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Kolla in denna rapport. Jag försöker förstå vad som gör att navigatorn vill att wazaren ska svänga höger. Skulle problemet kunna lösas om man tog bort svängfilerna i korsningen från wazekartan?
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Här har vi en svängfil, som Waze feltolkar litet. Där filen börjar säger Waze att man ska hålla vänster och så är allt klart. Men efter några meter börjar Waze tjata om vad man ska göra vid kommande rondell. Vid själva svängen är Waze helt tyst.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
På måndag upphävs avstängningen av avfarten mot Tycho Hedéns väg från Bärbyleden. Kan någon med level 3 kolla så att den är avstängd t.o.m. söndag 24.00 (inget klockslag på måndag finns än)?
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
zonkt wrote:Någon noterade kanske att det experimenterades med 60-gräns vid Jälla för någon månad sedan. Det återställdes efter ett tag till 50/70 så som det var innan. Tillfällig miss eller test? Vete sjutton...
Jag är nästan tvärsäker på att det var ändrat även i NVDB, men nu är det även återställt där.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Lite nyheter i gatuavstängandet:
Dag Hammarskjölds väg vid Uppsala slott är nu öppen för trafik igen, men Norbyvägen är fortsatt avstängd (länk).
Byggandet av "parodigatan" har vinteruppehåll och Vaksalagatan mellan Storgatan och Väderkvarnsgatan är således tillfälligt öppen för biltrafik igen (länk).
Förlängningen av Alrunegatan mellan Fyrislundsgatan och Johannesbäcksgatan öppnas vecka 51, vilket torde vara nu på måndag. Jag har lagt in den och stängt av den till och med söndag.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Skulle någon betaredigerare kunna omvandla begränsningen på denna vägsnutt till temporär? Begränsningen upphör 9 februari 7.00, d.v.s. på torsdag.

Och korsningen Geijersgatan-Sturegatan är avstängd t.o.m. 10 mars.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
ulle2 wrote:
michanraichuu wrote:Skulle någon betaredigerare kunna omvandla begränsningen på denna vägsnutt till temporär? Begränsningen upphör 9 februari 7.00, d.v.s. på torsdag.

Och korsningen Geijersgatan-Sturegatan är avstängd t.o.m. 10 mars.
Jag har tagit bort begränsningen och istället lagt in en avstängning t o m den 9/2 kl 07:00. Begränsningen försvinner dock inte förrän nästa kartuppdatering vilket gör att den kan ligga kvar även efter den 9/2 beroende på när Waze lägger nästa kartuppdatering.

Hur är korsningen Geijersgatan/Sturegatan avstängd, är det vissa vägar eller alla 4 och i så fall i båda riktningarna?

Hälsn
Ulle
Det verkar som om hela korsningen är avstängd, d.v.s. att man kan köra ända fram till korsningen från alla fyra håll, men inte fortsätta. Jag kan eventuellt passera stället under morgondagen.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
ulle2 wrote:
michanraichuu wrote:Det verkar som om hela korsningen är avstängd, d.v.s. att man kan köra ända fram till korsningen från alla fyra håll, men inte fortsätta. Jag kan eventuellt passera stället under morgondagen.
Jag har stängt av alla tillfartsvägar.

/Ulle
Nu har jag kollat till platsen. Det räcker att spärra av segmentet närmast korsningen på Geijersgatan nordost om korsningen i båda riktningarna. Och det är 10 mars det tar slut, inte februari.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
Marknadsgatan är avstängd för infart och utfart vid Vaksalagatan t.o.m. vecka 23.
Temporär avstängning bör läggas in där.

Gränby, Marknadsgatan
Åtgärd: Uppsala Vatten har påbörjat arbetet med att förnya ledningar för vatten och avlopp vid Marknadsgatan i Gränby. Marknadsgatan kommer vara avstängd för trafik till och med vecka 23. Arbetet sker i samarbetet med Uppsala kommun.
Beräknat slutdatum: Vecka 23 2017.

Berörda segment.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message