Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Landskap och andra större regioner

Post by Nils-Arvid
Waze är ett program som ska stötta förare att hitta snabbaste och enklaste vägen mellan två punkter.
Vad har då landskapsnamn för stöd i detta, i mitt tycke så finns det ingen anledning att definiera ett landskap, län eller kommun då det är allt för vaga resmål.
Vem knappar in i sin navigator att denne vill åka till Lappland och var skulle individen då hamna?
Nej, det är nog byar, städer och klara adresser som är resmålen.
Varför då inte ta bort allt för stora areor som inte stödjer föraren i resan.
Framför allt så vill jag att någon som har definierat "Dalarna" att ta bort detta såvida denne inte rättar upp objektet, det finns allt för många synpunkter om att orter i Gävleborgs län inte ligger i Dalarna.
OCH, hur rapporterar en turist sin belägenhet (det är inte bara svenskar som använder Waze), "Jag är strax utanför Kilafors, Dalarna", var hamnar hjälpen då?
Nils-Arvid
Posts: 14
Has thanked: 2 times

POSTER_ID:10030746

1

Send a message

Post by lindq
"Dalarna" är inlagt felaktigt och håller på att plockas bort därhelst man hittar det. Eftersläpningen i uppdateringen av City-lagret gör att det går långsammare än man skulle önska..
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by Morfar
Jag gissar på att Nils-Arvid tänkte på en användare som behöver hjälp av t ex ambulans eller bärgningsbil. Jag hade själv behov i förra veckan för att hjälpa killen i bärgningsbilen hitta mig. Alltså ännu ett argument för att hålla hög kvalité på kartan. Och ännu en ursäkt för att sitta och putsa på kartan allt för många sena kvällar :)
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by pnylin
Mer om detta finns i tråden "Skäpvägar runt Borlänge".

http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=34794

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by V70_white
Nils-Arvid wrote: OCH, hur rapporterar en turist sin belägenhet (det är inte bara svenskar som använder Waze), "Jag är strax utanför Kilafors, Dalarna", var hamnar hjälpen då?
Vad menar du med det här?

En felrapport kan vem som helst skapa från appen.. den dyker upp på kartan för de som redigerar och har personen skrivit någon förklaring eller valt något uppenbart (t.ex missing road) så kan vi alla som redigerar kartan fixa till det. Den som rapporterar måste inte veta var den är, det blir en rapport där man stått/kört när man rapporterat.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message