Post Reply

Resa utomlands

Post by Gasolgrill
Nu ar jag pa Rhodos (Ροδοσ) och det ar varmt som sjutton. Jag kan inte hitta att nagon har sparat nagot pa denna lilla o.

Jak tankte hitta en gratis Wifi-spot, knalla runt pa gatan utanfor och pa sa satt fa ett spar att jobba vidare fran. Utifran detta lilla spar raknar jag med att tacka in nastan hela on.

Jag kommer att rapportaera vidare om hur det gar har i forumet - om och nar jag hittar internet igen...
Gasolgrill
Posts: 156

POSTER_ID:125796

1

Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by BalsbyMange
Jag försökte samma på Mallorca men det fungerade inte heller, dock borde de fungera enligt andra inlägg jag läst. De e ju inte så lätt att testa igen :)
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by Gasolgrill
Steg ett är klart. Jag har spårat en kilometer och hittat en hot spot. Det verkar som om Waze skickade upp det sparade spåret men man vet ju aldrig säkert.

Vidare info följer.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
Last edited by Gasolgrill on Sat Jul 24, 2010 8:18 am, edited 1 time in total.
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Sket sig i alla fall i fas ett. Kommer att gora ett nytt forsok inom kort. TTYL
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Nej, det verkar som om Waze inte är med på banan riktigt när man inte har nätverk genom telefonnatet.

Jag har försökt flera gånger att få Waze att ladda upp en rutt när jag kommer till en Wifi spot men det verkar inte funka alls på det viset. Synd för jag har spårat över 20 km på Rhodos - helt till ingen nytta.. Men jag ger inte upp! Jag SKALL ha skapat åtminstone 50 m väg på Rodos innan jag åker hem.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Nä, så jag måste få till det innan onsdag då flyget går kl 14.45.

Andra tips på tillvägagångssätt mottages tacksamt

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Nä, det verkar som om det sket sig. Waze verkar inte gilla att ladda upp spåren via Wifi utan det måste tydligen ske via svindyr datauppkoppling i telenätet. :evil:

Jag har i alla fall fått dit en väg men den har jag fuskat dit. Jag gjorde den i Landvetter och flyttade den till Rhodos :-). Jag kan inte ha den till något men det är i alla fall kul att se att man kan lura systemet ibland.

Som vanligt går det ju att skapa Landmarks hej vilt men när de är skapade kan man inte ta bort eller ändra dem. Också lite sjukt...

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=6 ... FFTFFFTTTT
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.