Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Ej fullständigt loggade körningar

Post by Laijnuss
Igår var det dags för lite körning, totalt 4,5h körning uppdelat på dit- och hemresa.
Hade telefonen inkopplad till ström båda resorna, inga telefonsamtal, sms eller dylikt som avbröt Waze.
Körde på rutt hela vägen.

Meeeen, på ditresan avslutas min körning, iaf vad jag kan se i Map Editorn, efter knappa 6 mil. Hemvägen går bättre men fortfarande avslutas körningen efter knappa 12 mil.

Vad kan detta bero på?
Laijnuss
Posts: 5

POSTER_ID:15607409

1

Send a message

Post by Agusa-154
Ekenman wrote:Började använda appen för 4 dagar sedan och inget är registrerat. Jag har kört varje dag även rutter bara inom Stockholm.
Hej!

Det är givetvis väldigt retsamt! :(

Men av tidigare erfarenheter att döma så är det visserligen så att det inträffar då och då att Waze inte lever upp till sina målsättningar (t.ex om att det ska ta högst 24 timmar innan en körning bearbetats och syns), men körda mil brukar inte försvinna rakt ut i tomma intet, även om bearbetningen av dem drar ut på tiden.

(Själv har jag fått upp mina körningar från den 11 juni.)
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by Ekenman
Jag har också samma problem. Började använda appen för 4 dagar sedan och inget är registrerat. Jag har kört varje dag även rutter bara inom Stockholm.
Ekenman
Posts: 1
Send a message

Post by Henkedanne
laijnuss wrote:

På tal om körningar, vad händer om jag behöver ringa ett samtal eller SMS:a, sabbar jag den körningen då?
Nej, sms eller samtal sabbar inte körningen. Förutsatt att appen ligger kvar i "bakgrunden".

/H
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Henkedanne
Posts: 19
Send a message

Post by Laijnuss
Mina körningar finns nu i editorn.
Tog några dygn samt att en av körningarna är uppdelad i 2 eller 3 delar.
Vet att jag tappade uppkopplingen ett par gånger så det har säkert med det att göra.

På tal om körningar, vad händer om jag behöver ringa ett samtal eller SMS:a, sabbar jag den körningen då?
Laijnuss
Posts: 5
Send a message

Post by muppet81
Jag undrar hur tillförlitlig denna loggning är.
Jag har inga registrerade drives alls sedan 4e juni. Det är andra gången som registreringen laggar.
Har någon annan detta problem? Eller vet någon vem jag vänder mig till?
muppet81
Area Manager
Area Manager
Posts: 108
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by pnylin
Det kan bero på flera orsaker.
Den vanligaste är att datan ännu inte hunnit bearbetas i Waze datorsystem. Ibland blir det "fläckar" i körningen när man kollar i editorn. De dyker oftast upp efter ett tag.

Det kan också bero på att du tappade internetuppkopplingen för ett tag. Kör man på landsbygden där de mobila nätverken är sämre händer det då och då. Det är inte alltid man tänker på det eftersom man kanske är ensam Wazeanvändare ute i området och man märker då inte att skärmen saknar andra användare eller rapporter. Kör man i stan där det är många Wazeare syns det ju ganska tydligt om skärmen helt saknar andra användare.

Körde själv ca 400 mil i somras under en vecka och en del dagar saknade jag internetuppkoppling lite då och då och vissa körnda sträckor dök inte upp i editorn eller i drives förrän några veckor senare.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by Vidur99
Ekenman wrote:Jag har också samma problem. Började använda appen för 4 dagar sedan och inget är registrerat. Jag har kört varje dag även rutter bara inom Stockholm.
Har ett svagt minne av att det tog ett par dagar innan mina körningar dök upp då jag började använda waze, samt kolla att du kör via world.waze.com då du har loggat in.

Sent from my Xperia V
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message