Post by pnylin
Jag la in en del rastplatser utmed europavägarna får några månader sedan.
Jag valde att döpa den till "Rastplats Namn" där Namn är det namnet som rastplatsen har.
Jag satte även vägarna till "Primary Street" för att de ska synas bättre i klienten när man kör. Är det "Parkinglot Road" eller "Service Road" syns de ju inte i mobilen när man kör lite snabbare vilket man ofta gör på europavägarna.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by SverkerN
Läs gärna igenom denna sida. Där tar vi upp de landmärken som ska läggas in. Landmärken är alltså inte POI. Sidan är i stort sett en direktöversättning av en generell förlaga.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Nu är detta en gammal tråd, men jag kom och tänka en wiki sida om Rest areas som är främst anpassad för US, men lite paralleller går det göra till de svenska förhållandena.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by V70_white
Jag skulle också gärna vilja ha det! Det är precis sån information man vill ha när man är ute och kör.. Att kunna få det genom Waze vore fint, och kunna lägga in egna. Fördelen ser jag med att man får inte bara stora etablerade rastplatser som kanske vanliga GPSer har, utan även de mindre, där det kanske bara finns ett bord och en sjö..
Att lägga in det som en väg som heter "Rastplats Namn" kanske inte hjälper så mycket om man vill hitta en rastplats längst sin rutt.

Man borde verkligen få till det så man kan söka på en rastplats på samma sätt som man kan söka på t.ex bensinstation.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message