Post Reply

Kartfråga och en specefik för Länna, Uppsala.

Post by Quinness
Hej.

1) Jag försöker komma underfund med vad som ska hända när ny kartinformation importeras.
1a) Vad kommer att uppdateras? Husnummer, vägdragningar, ortsnamn, annat?
1b) Är det värt att lägga in husnummer?

2) Postorten "Länna" heter i Waze "Länna, Uppsala", är det okey att ändra till "Länna" då det är enda postorten som heter det. Det finns flera Länna här runtom i Uppland, men borde inte skapa problem för det, då dom inte är postorter. https://world.waze.com/editor/?lon=17.9 ... TFTFTTTFTT

Förlåt om det är grundläggande frågor från en nybörjare, men jag känner mig inte helt säker.
Quinness
Posts: 64
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

POSTER_ID:12392306

1

Send a message
-från en som passerat babywazestatiet
  • Almunge, Uppsala, Sweden.
    Red car.
    Green Geeko computer.

Post by avozetta
Jag har rensat bort ännu mer "Länna" söder om Stockholm, har dock inte kollat om det är helt rensat.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by cloakingdevice
Har börjat röja upp i Örebro nu, finns några områden som följer samma rutin: "Område, Örebro" som stad..
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Peter_Jac
Hej!

Angående fråga 2, så ska du kunna ändra till bara Länna. Länna i Uppsala kommun är en "äkta" postort.

När jag är osäker brukar jag kolla http://www.postnummerservice.se/adresso ... B6k&page=1.

/Peter
Peter_Jac
Posts: 129
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times
Send a message

Post by Quinness
Tackar för all information. Ska kolla lite (till och med) söder om stockholm hur det går med våra Länna.
Ha en bra dag.
Quinness
Posts: 64
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times
Send a message
-från en som passerat babywazestatiet
  • Almunge, Uppsala, Sweden.
    Red car.
    Green Geeko computer.

Post by SverkerN
Hej!

1a. Vägar, med namn och husnummer. "Annat" har jag inte läst något om. Jag har inte fått ett rakt svar på vad som händer med befintliga vägar. Kommer de att uppdateras eller kommer det att bli dubbla vägar? Vid andra liknande basmap importer så har det skapats dubbla vägar i vissa fall.

1b. Nja. Redan idag fungerar sökresultatet från Google bättre i mobilklienten. Jag tar det lite lugnt nu tills vi ser vad som händer. I de fall Google adressen pekar fel så är det bra att lägga in adressen i Waze redan nu. Andra länder har redan fått ta del av den förbättade sökfunktionen där Google resultatet visas direkt tillsammans med info från waze databasen när man söker.

2. Ja, men det kommer inte att gå innan "Länna" försvunnit söder Stockholm. Jag såg din fråga och rensade bort en handfull segment och landmarks som hade city = Länna. Det kan ta lite tid innan du kan lägga in Länna på rätt ställe. WME klagar om citynamnet finns på annat ställe och om avståndet mellan är för långt.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message