Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

En fråga om rondeller i cartouche

Post by drasut
Hej på er.

Jag försöker fixa en rondell på riksväg 51/52, men cartouche ger mig gråa hår.

Här är rondellen

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=6 ... =101075930

Om jag väljer segmenten på rv 51/52 till vänster och höger om rondellen så kan cartouche ändå inte hitta mellan dom två. Rondellen är helt ny.

Vad gör jag för fel? Eller är det en bugg?
drasut
Posts: 67

POSTER_ID:493675

1

Send a message
Attachments
drasut is Area Manager Örebro, Sweden and is wazing with an iPhone 4S with iOS 5.1

Post by BalsbyMange
Tjena drasut

Testade precis på en rondell skapad av mig och fungerande. Jag får samma fel, tror helt enkelt de e för att de e en rondell, man får nämligen samma fel om man försöker på en ramp.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by drasut
Ja, färgerna ser helt rätt ut, men när jag väljer "select all roads in between" i menyn så får jag ett felmeddelande (Path could not be found... som syns i rött i skärmbilden) istället för att den väljer dom två enkelriktade vägsegmenten i rondellen. Ska det vara så?
drasut
Posts: 67
Send a message
drasut is Area Manager Örebro, Sweden and is wazing with an iPhone 4S with iOS 5.1

Post by naesstrom
Det fungerar kanon...

Eller så är det inte jag som förstår frågan riktigt. Den högra vägen har rätt anslutning till den första delen i rondellen eftersom den är grön (väg du kan köra in på från aktuell markering), och den andra delen är orange (del du kan köra in från till aktuell markering), dvs från del 2 i rondellen till den andra markerade vägen!

grejen är bara att eftersom du har en korsning till för den norrgående vägen så blir det 2 vägstycken, jag tycker personligen det är lättare att se om det fungerar genom att markera en vägsträcka i taget och kolla färgerna för connectivityn.
som sagt, tänk dig färgerna som vägbanorna, grön är från den markerade vägen och orange är till den markerade vägen.
Skärmavbild 2010-09-29 kl. 13.58.47.png
kollade så att det fungerade i livemap med
(24.02 KiB) Downloaded 358 times
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message