Post Reply

Avstängt vissa tider på dygnet

Post by cloakingdevice
Var på väg att post:a men hittade en gammal tråd från 2010 om detta. Dock var det inte matnyttigt som kom ur den diskussionen, och det är väl lätt inaktuellt nu mer oavsett. Det finns så vitt jag vet ingen funktion att sätta tidsrestriktioner på vägar. Så i ett sånt här tillfälle blir det ju lite avigt. Sätta som "solved" och ta en eventuell diskussion? Är det nån annan som stött på situationen nyligen och hur har ni isf löst det?
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

POSTER_ID:1705744

1

Send a message

Post by amiga6
Michanek wrote:Jag vet inte vad du menar med genomfartsrestriktioner men det verkar INTE finnas något för "genomfart förbjuden till Storgatan".
Nej den restriktionen finns inte. Däremot kan man lägga genomfartsrestriktioner på ett vägavsnitt.
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times
Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by amiga6
Svitjod wrote:Jag tycker instruktionen när man redigerar tidsbaserade begränsningar är oklar. Det står nånting i stil med "att köra i östlig riktning är begränsat till" och så ska man ange ett tidsspann. Formuleringen är sån att det låter snarare som att man bara får köra under tiden man anger fast det är tvärtom. Det borde stå "att köra i östligt riktning är ej tillåtet under följande tider" eller nåt i den stilen.
Jag håller med. Det är även otydligt när det gäller fordonstyp är det dom som är förbjudna man skall bocka i eller dom som är tillåtna att passera under aktuell tid? Nu spelar det ingen roll eftersom vi inte kan välja fordonstyp ännu i klienten, men när det går borde allt det andra vara klart. Så att rätt fordon får rätt navigering.

/Anders
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times
Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by avozetta
Hoppas verkligen att den funktionen kommer snart, den har vi saknat länge.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by cloakingdevice
Japp lite så jag tänkte också, blir man slav under Waze måste man nog se över sitt bilkörande lite :D

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by cloakingdevice
Det är mer att det under tidsspannet skulle vara så att vägen blir non-routable, typ "private road". Ska du till en adress som ligger på genomfartsförbudets sträcka routas du dit iaf.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
cloakingdevice
Posts: 77
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
Som ni skriver finns det ingen funktion för detta idag.

Dock finns det i betan för nästa verision. Ingen aning om när den släpps eller om funktionen kommer till internationella servern med.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förtydligande, jag är inte betatestare, men kände igen diskussionen och hade för mig att någonstans fanns det på g... Så jag googlade.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by jnsson
Mirarkitty wrote:https://editor-beta.waze.com/editor/
play mode

riktigt sött, faktiskt.
Får inte logga in -.-
jnsson
Area Manager
Area Manager
Posts: 252
Has thanked: 78 times
Been thanked: 12 times
Send a message
Har mycket redigeringsmöjligheter inom Stockholmsområdet.
Beta testare för Waze Android

Post by lindq
Jag har tidigare (trol på den engelkspråkiga guiden) läst rådet att när en sväng bara är tillåten vissa tider ska den sättas som INTE tillåten och låst.

Logiken är; det typiska är att det inte är tillåtet att svänga under rusningstrafik. De som kör där de brukar köra vet när man får och inte får svänga och behöver inte instruktioner från Waze, de hittar rätt väg ändå. De som däremot är ovana vid en viss plats kommer att använda Waze för navigering, och är det något man vill undvika är det att Waze ger fel instruktioner och skapar förvirring för en förare ovan vid en viss väg precis under rusningstrafik.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Nu verkar det finnas funktionalitet för att sätta svängrestriktioner enbart vissa tider.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message