Post Reply

Ny på editera karta.

Post by emwsse
Hej

En liten fråga hur det funkar med uppdatering av editerad kartan till det kommer ut officiellt på mobiltelefonerna karta. :?:

Har editerat runt Stenungsund och det tar bara ett par dagar så finns det i mobiltelefonen, men har även editerat runt Ljungby (Kronobergs län ) min hembygd för ca 3 veckor sedan och där har det inte blivit uppdaterat officiellt på mobiltelefonerna.
Har läst mig till att det finns område ansvariga som får editera större områden men finns det även granskare som är ansvariga att det som är editeras är riktigt innan det släpps ut officiellt på mobiltelefonerna?
mvh Staffan
emwsse
Posts: 4
Has thanked: 1 time

POSTER_ID:16784309

1

Send a message

Post by couchbob
Tror söderleden öppnar någon gång i oktober. Har svärföräldrar i Ljungby, söderleden går 100m från deras hus, så de lär märka när den öppnar, får be dem hojta till.
couchbob
Area Manager
Area Manager
Posts: 23
Send a message

Post by emwsse
Tack för svaren. :P
Lösningen var att kartan var cachad i telefonen efter har fått den uppdaterad så var rättningarna med över Ljungby, lite konstigt att rättningarna i Stenungsund fanns med innan men kartan kanske blir uppdaterad efterhand där man åker med gps:en.
Söderleden är inte klar ännu (3 veckor sedan) , men det såg ut som det inte är långt kvar till invigningen.
Staffan
emwsse
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by HenrikRosvallWaz
Som NeXTer säger så borde kartan vara uppdaterad, kartan kan vara cachad i telefonen. Men det har inte betett sig på detta vis för mig i mobilklienten. Live kartan på webben tycks uppdateras betydligt mer sällan.

För övrigt har jag en svåger i Ljungby så jag blev nyfiken och kikade runt och såg lite röda pilar. (Shift-z är praktisk). Är inte Söderleden klar, det är röda pilar in på den?
HenrikRosvallWaz
Posts: 32
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by NeXTer
Nej, finns ingen sådan granskning.

Det borde ha uppdaterats på båda platserna, men du kan testa att i klienten gå in på de avancerade inställningarna och dataanvändning och välja att den ska uppdateras. Händer ingenting då får du nog koka på live map härovan och se om det är rätt där.
NeXTer
Posts: 79
Been thanked: 10 times
Send a message