Post Reply

Inga röstinstruktioner

Post by bazookaskoga
Hej,

En rapportör får inte instruktioner som hon är van vid. Är det något ni känner igen?

Se hennes två felanmälningar:

https://www.waze.com/editor/?env=row&zo ... s=90099655

https://www.waze.com/editor/?env=row&zo ... s=90273136

Vänliga hälsningar Skoga
bazookaskoga
Posts: 93
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

POSTER_ID:8200233

1

Send a message
Byggingenjör i Skåne
AM i Helsingborg, Ängelholm, Malmö, Örkelljunga och Örnsköldsvik

iPhone 4S | iOS 6.1.2 | Waze 3.7.2

Post by Agusa-154
Jag tycker att min Android-app "alltid" haft egenheter för sig av typen att stänga av röstinstruktionerna nån gång emellanåt, och ibland att sänka ljudet så att instruktionerna försvinner bland det vanliga bullret i bilen.

amiga6 wrote: Jag kör ofta med röstguidning bara för att se att den säger rätt. Upplever väldigt sällan problem med själva rösten, ibland blir det like konstiga vägval men inget fel på rösten. Det finns några små fel det är att rösten inte läser väderstrek (N,S,V och Ö) så bra, N blir bara N, S blir shh. Och ibland blir det konstigt uttal.
Det här är föredömligt! :) :)
Jag resonerar ungefär likadant, och kör med röstguidning även när jag tycker att jag egentligen inte har något eget behov av det. Och, ja, väderstrecken på motorvägar och liknande, dem är jag inte förtjust i.

Jag kan föreställa mig att det finns tillfällen när man har nytta av att N, S, V och Ö är utsatt, men jag betvivlar att den nyttan är större än irritationen och störningen som uppstår vid påfarter som uttalas "Sväng höger vid E4 Sch till Malmö."
:roll:
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times
Send a message
In Barcelona: not much use for cars.
In Sweden: driving mostly on the countryside.

Post by amiga6
Tyvärr verkar rapporterna bortplockade.

Jag kör ofta med röstguidning bara för att se att den säger rätt. Upplever väldigt sällan problem med själva rösten, ibland blir det like konstiga vägval men inget fel på rösten. Det finns några små fel det är att rösten inte läser väderstrek (N,S,V och Ö) så bra, N blir bara N, S blir shh. Och ibland blir det konstigt uttal.
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times
Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by petruslundberg96
Har för mig att hon skickat flera rapporter tidigare angående röstguidningen. Tråkigt att hon har problem med den.
Själv använder jag sällan röstguidningen, så har ingen koll på om den fungerar bra.
petruslundberg96
Localizers
Localizers
Posts: 209
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times
Send a message
Localization Expert for the Swedish Translation of Waze