Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Frågor om användandet av Waze mobilapp

Post by pnylin
I denna tråd kan ni fråga om det är något ni undrar när det gäller själva mobilapparna.
De flesta andra trådar här i forumet handlar om redigeringen av kartorna så för att frågor om användandet av Waze inte ska drunkna bland dessa startar jag en speciell tråd där ni kan fråga om ni undrar över något.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times

POSTER_ID:3144620

1

Send a message

Post by PS870-
Har någon fler problemen med väganvisningar? Sedan någon dag så hörs bara delar av anvisningarna. Typ "Rondellen" Istället för "I rondellen, ta första avfarten". Eller "Höger" Istället för "Om 1 km sväng höger
Jag använder svenska röster och har provat att om installera Waze.
PS870-
Posts: 1
Send a message

Post by pnylin
Gäller detta bara beta-versionen av iPhone-appen eller även den "vanliga" versionen? Om det är så har du testat att avinstallera Waze och installera appen på nytt?

Varje gång man installerar en uppdatering av Waze via Appstore eller Google Play kommer nya språkfiler att laddas hem. Har appen uppdaterats senaste dygnet (det har den till Android) till iPhone kan det vara de svenska språkfilerna som saknas.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Du ska fortfarande kunna ta bort varningarna med undantag för de som är automatiskt inlagda av användaren "STA" dvs jag Swedish Transport Administration (Trafikverket). Varningarna därifrån ligger kvar tills att Trafikverket tar bort dem från sin karta på trafikverket.se.

Vid felaktig fartkamera, lägg istället in en vanlig felrapport eller ännu bättre, gör ett inlägg här i forumet (eller både och)

/Patrik

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Kan även tillägga att du inte ser alla wazare i mobilen utan bara några slumpmässigt utvalda.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Om du väljer "Navigera" står Hem och Arbete längst upp. Tryck på "i" längst till höger och välj "Ta bort från favoriter". Därefter går du tillbaka och lägger in nya adresser.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by PierreStone1
Funktionen är nog samma. Kanske ska skicka en request till Waze om en möjlighet att blockera popups medan appen är i förgrunden.
PierreStone1
Posts: 11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by PierreStone1
Min iPhone 5S envisas med att skicka upp notifiers och andra popups över Waze kartan.
Finns det ett snabbt sätt att blocka popups när Waze är aktivt?
PierreStone1
Posts: 11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by petruslundberg96
V70_white: Är det på en iPhone du ser inställningen?
Hittar inte den på min Android längre, men jag minns att den fanns där någonstans i tidigare versioner.
petruslundberg96
Localizers
Localizers
Posts: 209
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times
Send a message
Localization Expert for the Swedish Translation of Waze

Post by Pee3
Hej,
Jag fick denna kommentar i samband med att jag fixade en kartrapport;
" Förresten era TOS har ett litet fel i dem. När man ska checka i ena rutan för era vilkor kan man inte se hela texten eller röra på den så man kan läsa hela."

Känt problem eller något som någon kan ta vidare....
/Pee
Pee3
Area Manager
Area Manager
Posts: 545
Has thanked: 104 times
Been thanked: 28 times
Send a message