Post by ulle2
mactrash wrote:Plötsligt verkar Svenska försvunnit som val för själva gränssnittet i appen.
Finns nu engelska och två helt obegripliga språk.
Hej, jag har inte problem med språk. Kör dock betaversionen så det kan vara skilland. Har du provat att gå in under Inställningar/Allmänt/Språk och välja svenska?

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
Efter en snabb koll på forumet har jag inte hittat någon annan som har rapporterat samma fel.

Har du provat att starta om telefonen och/eller installera om appen?

Är det någon annan som har upplevt samma problem?

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
Det är inte så att du är i är utomlands och kör mot den israeliska servern?

Jag installerade nyligen om Waze från en betaversion som kraschade men blev inte av med favoriterna.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
mactrash wrote:Nu fungerar det igen efter en hel del strul med total avinstallation och radering av data och därefter nyinstallation. Frågan är bara varför det började krångla. Men skit samma.
Bra! Fick du behålla favoriterna?

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by ulle2
barpappan wrote:Hej,

hur är det att använda Waze utomlands?
Nu när roaming avgifterna börjar bli överkomliga så vill man ju gärna använda Waze.
Ska åka till Tyskland i sommar och vill ju kunna navigera säkert där.
Något man bör tänka på?
Jag har kört rätt mycket med Waze runt om i Europa och det funkar bra. Tänk bara på att kartan inte alltid är lika bra om i Sverige så kolla gärna rutten innan du startar för att säkerställa att du inte får en oväntad omväg.

Jag brukar lägga in navigationspunkterna, flygplats, hotell, företag etc, i förväg så att det är det lätt när man skall börja köra.

Vad gäller roamingavgifterna så tar Waze inte så mycket datatrafik så det brukar inte vara några problem.

Lycka till!

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message

Post by V70_white
Bra tråd... en idé är kanske att lägga in länkar till Wiki-sidan om appen. Den verkar inte vara så komplett på Svenska, men den engelska innehåller rätt mycket matnyttigt.
https://www.waze.com/wiki/Waze_Version_3.5
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Är osäker.. men är inte det den inställningen som heter "Automatisk inlärning av rutter" i den svenska versionen? Ligger under inställningar/avancerat.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Hej Finnen!

Under Inställningar och sen Allmänt kan du ställa in Händelseradie. Om du minskar den till 50 eller 100km kommer du få händelser närmre dig istället för ifrån Ryssland. :)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by WebMaximus
Senare dagarna eller veckan kanske pausas inte musiken via Spotify längre när jag gör en röstsökning i Waze.

Det gör att man manuellt måste pausa eller vrida ner volymen. Däremot pausas musiken precis efter att man gjort en röstsökning i nån sekund för att sen starta igen.

Även märkt hur den bild på en mikrofon jag tidigare fått upp på skärmen i bilen medan jag gör en röstsökning inte längre kommer upp.

Någon annan som märkt av samma problem eller ännu bättre har en lösning?
WebMaximus
Posts: 24
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Send a message