Post Reply

Allt, inget eller lite lagom?

Post by naesstrom
bara tänkte se vad ni hade tyckt varit roligast...
När ni öppnade waze för första gången så hade ni velat se kartan:
a. helt tom, mer för mig att waza då!
b. tom förutom dom större vägarna och gatorna, lite sådär lagom helt enkelt.
c. en helt klar karta med alla gatorna inritade.

så, vilket alternativ röstar du på... anledningen är att jag börjar bli uttråkad utan något att rita in och funderar på att ta en bakis-söndag till det istället för att bara glo på någon dålig film ;)
Men jag började med alternativ a här i växjö och jag älskade att bygga upp alla gatorn från noll... men jag är kanske mer udda än dom flesta andra!
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time

POSTER_ID:89363

1

Send a message

Post by avozetta
b, så såg det ut delvis här i Solna/Sundbyberg när jag började. Vi får väl resa lite mer för att få editeringsrättigheter på andra orter om abstinensen blir för svår :D.

Vi som hänger här på forumet är nog "narkomaner" allihopa. Konceptet med att det är vi användare som skapar kartor, trafikinformation, intressepunkter m.m. som ger beroendet och att det någon dag senare finns i min mobil är fascinerande.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by robgus
B,

Det var inte många månader sen det fanns områden i Stockholms innerstad som var omappade! Finns massor kvar att göra utanför innerstan. För att inte tala om husnummer. Där kan man hålla på i några år. Jag har testat att promenera med GPS:en men Waze verkar ha svårt att låsa till rätt gata då. Annars skulle man kunna roa sig med att lägga in gatunummer när man är ute och promenerar. När det jobbet är klart är det Goodbye till alla dyra GPS-er. En funktion som skulle få Waze att explodera i antal användare vore att man kunde beropa/erbjuda samåkning/taxi.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940