Post Reply

Street view för Waze

Post by reinthal
Likväl som man kan bulldozra en ny väg, skulle man inte kunna tänka sig en Street View-funktion för mobildelen av Waze?
Kamera och internetkoppling har man ju, bara att "fixa till funktionen" i Waze så den automat-tar kort och skickar upp dem.
Alternativt spela in en videosnutt som servern styckar upp i stillbilder med jämna mellanrum.
reinthal
Posts: 1

POSTER_ID:1458954

1

Send a message

Post by ehagglun
Ja, fast varför?

Waze är en navigationslösning, du behöver inte streetview, för när du är på den adressen du är intresserad av så kommer du se hur det ser ut ändå?

Eller har jag missat något? Det finns hundratusentals saker man kan göra i samband med utvecklandet av kartbaserade tjänster, problemet är bara att man ska ha någon nytta av dom också.. så vad är den praktiska nyttan med streetview när du navigerar? Helt uppriktigt så ser jag inte nyttan med streetview på Googlemaps heller, annat än att det kan vara roligt att kolla hur det ser ut på olika ställen.. lätt en tjänst jag skulle klara mig utan.
ehagglun
Area Manager
Area Manager
Posts: 199
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Send a message
Area Manager : SE-Gothenburg and northern outskirts thereof.
Samsung Galaxy S8 | Telia | Android 8.0.0
https://world.waze.com/images/nav/logo.gif
Facebook/Erik.Hagglund

Post by robgus
Jag hoppas verkligen att Waze fixar mer grundläggande saker först, exempelvis att man kan navigera längre än 200 miles, innan de börjar leka med annat.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940