Post Reply

Navigera rätt till större byggnader ?

Post by jsbus
Hur gör man så man kommer till Huvudentrén på större byggnader. Köpcentrum, Sjukhus etc ?
jsbus
Posts: 95

POSTER_ID:1709339

1

Send a message

Post by avozetta
Det finns funktioner i Landmarks som jag tror är till för detta men sist jag provade var det ganska buggigt om det ens fungerade. "Add Landmark Points"

Personligen tycker jag inte att denna typ av detaljerad information tillför något, titta ut genom vindrutan och läs skyltarna i stället. Det gör också att kartmaterialet snabbare blir inaktuellt och felaktigt.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by jsbus
Är väldigt irriterande om man ska till huvudentrén på tex ett sjukhus och Waze vill navigera dig till nån lastkaj på baksidan.
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by jsbus
Please select landmark_point type, sen spelar det ingen roll vilken typ man väljer. Måste vara nån bug i Cartouche.

Ang att sån här information inte tillför något så anser jag att det tillför väldigt mycket, Det är sådan information som skiljer Waze mot en vanligt GPS. Dessutom så kan ju navigeringen skilja flera kilometer om den inte märker skillnad på Huvudcentren och lastkajen på baksidan.
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by jsbus
Bra och veta att det är en bug och att man inte har klantat till det :)
jsbus
Posts: 95
Send a message

Post by mapTrek79
Håller med jsbus. Det är lätt att bli routad till helt fel sida av ett landmark.
Funktionen har ju fungerat tidigare, om än lite krångligt.
Dock har jag de senaste två månaderna inte alls lyckats lägga till någon point. Det slutar alltid med nått i stil med "Select landmark point type" oavsett vad jag valt och försökt ändra.
Nån som upplever detta också?
mapTrek79
Posts: 51
Send a message
/Göran - HTC One X, Android 4.0.4
Area Manager Västmanland + lite annat

Post by mapTrek79
Jag mailade Waze supporten om detta och fick detta svar:
Indeed this is a known issue where you can create the landmark, but can't edit the landmark points. We are working on a fix, but not sure when it will be available. We will update on the forum once a fix has been uploaded.
så troligen behöver vi inte förvänta oss en fix riktigt ännu.

/G
mapTrek79
Posts: 51
Send a message
/Göran - HTC One X, Android 4.0.4
Area Manager Västmanland + lite annat

Post by robgus
Har aldrig fått det att fungera, men det skulle vara väldigt använbart! Det är få entréer (läs, enbart sjukhus) som har skyltar till entrén.
robgus
Posts: 181
Been thanked: 1 time
Send a message
HTC Touch HD | Volvo 940