Post by moweez
Marc, heb je bij deze laadplaatsen de categorie "charging station" (Engels) of "oplaadpaal" (Nederlands) gekozen?
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
ik denk dat ik het probleem gevonden heb: als je "laadpaal" gaat intypen, krijg je onmiddelijk hits obv de naam. Dat betekent dat de laadpalen die "laadpaal" in de naam hebben staan als eerste genoemd worden. Deze zouden moeten bijgewerkt worden naar de richtlijn zoals hierboven wordt genoemd.

Als je een van de zoekwoorden voluit typt en op zoeken klikt, krijg je wel de laadpalen die onder deze categorie vallen.

De zoekwoorden die werken zijn: laadstation,elektrische auto,laadpaal,EVSE,laadpunt,e-paal,e-laad,opladen,oplaadpunt,oplaadpaal,oplaadstation
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Als ze niet openbaar zijn, moeten we ze ook niet als zodanig plaatsen.... maar, er zijn ook Wazers die hun rustige straat als private road kenmerken omdat ze geen andere auto's langs hun huis willen laten rijden.

Lijkt me dat de providers dat dan zo zouden moeten hebben aangemerkt. Als zij een paal plaatsen met de bedoeling dat die openbaar is en hij staat op particulier terrein, dan kunnen we de melders er van beter informeren dat ze het bij de provider laten wijzigen. We kunnen die paal best weghalen, maar die staat er binnen de kortste keren weer terug op natuurlijk.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
HansFleet wrote:Ik werk voor Nissan.
Wij verkopen de Leaf en de eNV200. 100% elektrische voeertuigen.

Er zijn 3 laadsystemen:
1 Thuislader - Type 1 : elke doorsnee stekker (230 V - 16Amp) laden max 14u
2. Wallbox - Type2 : garage, particulieren, shoppingcenters, parkeergarages en ook bedrijven die elektrisch(e) voertuig(en) bezitten. (230V - 32 Amp) Laden max 7u
3. Snellader - Type 3: tankstations of garages met laadpaal. (400V - 128 Amp) Laden max 30 min tot 80%

Interessant om dit op de kaart aan te duiden!
Dank voor je toevoeging. Even wat vragen om het te verduidelijken:
Geldt deze categorisering alleen voor Nederland?
Is de term "Wallbox" een veel gebruikte term door gebruikers? Zo nee, welke aanduiding wordt door bestuurders meestal gebruikt?
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Dank voor de info. Een handige site erbij: chargemap.com.
We hebben ondertussen al meer informatie en verzoeken ontvangen. We zouden wellicht nog achter de Aanbieder maxKW (aantal laadpunten) de aanduiding Snellader kunnen zetten (indien van toepassing natuurlijk), zodat je gemakkelijk de snelladers kunt vinden. Die zijn natuurlijk het allerbelangrijkst bij het uitstippelen van je route.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
MvanBaal wrote:http://kaart.nijmegen.nl/mobiliteit/

Mag deze kaart wel gebruikt worden voor het invoeren van Laadpalen!
informatie van andere partijen mogen we in principe niet gebruiken, tenzij publiek gebruik is toegestaan. Zo mogen we wel op oplaadpalen.nl kijken, maar we mogen de data er niet rechtstreeks uit halen en in Waze importeren (zie reactie)
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by MvanBaal
Beste Moweez,

in bovenstaande voorbeeld staat bij naam de leverancier van de paal/stroom.
Moeten wij hier geen laadpaal voorzetten.
Al ik nu zoek in de app kan ik mijn aangemaakte laadpunten niet terugvinden.
Als ik zoek op de naam van de leverancier kan ik ze wel vinden. Is het dan niet verstandiger om bij naam Laadplaats of iets dergelijks te vermelden eventueel met de leveranciersnaam daarachter.
MvanBaal
State Manager
State Manager
Posts: 794
Has thanked: 45 times
Been thanked: 42 times
Send a message

Post by MvanBaal
deeggo wrote:Dat is toch een kwestie van de goede categorie aanvinken?
Heb in Nijmegen , Wijchen en ubbergen laadplaatsen aangelegd. Kan ze niet terugvinden onder zoekopdracht laadpaal of dergelijk. Net als in voorbeeld naam van leverancier ingevuld. Maar zoeken op categorieën is ook niets te vinden.
Kun je mij een voorbeeld geven die werkt met de uitleg hoe je deze gevonden hebt. Het liefst 1 met niet als naam laad....
MvanBaal
State Manager
State Manager
Posts: 794
Has thanked: 45 times
Been thanked: 42 times
Send a message

Post by MvanBaal
moweez wrote:Marc, heb je bij deze laadplaatsen de categorie "charging station" (Engels) of "oplaadpaal" (Nederlands) gekozen?
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... 66.4330927

CATEGORIES
Charging Station
MvanBaal
State Manager
State Manager
Posts: 794
Has thanked: 45 times
Been thanked: 42 times
Send a message

Post by MvanBaal
Het is moeilijk te achterhalen waar de laadpalen precies staan. In Oplaadpalen.nl staan adressen ingegeven waar de laadpaal het dichts bij ligt. Dit komt niet altijd overeen met waar de paal werkelijke staat. Ik denk dat het verstandig is om de palen in te voeren en na reactie van gebruikers palen te verplaatsen of eventueel verwijderen als blijkt uit meldingen dat palen op Privé terrein staan.
MvanBaal
State Manager
State Manager
Posts: 794
Has thanked: 45 times
Been thanked: 42 times
Send a message