Post Reply

Voice Commands in NL versie (report file, etc)

Post by VolvoV40NL
Waarom geeft de NL versie geen toegang tot de Voice Commands om zodoende (op een veel veiliger manier) files, gevaar, politiecontrole, etc door te geven?!

Ik kan de optie in het menu wel forceren door in de navigatiebalk de tekst ##@asr in te tikken. Daarna verschijnt de optie 'Spraak bediening' in het instellingenmenu.

Als ik dan met mijn hand over mijn iPhone ga (een zwaaibeweging 2 cm boven de bovenkant van het scherm), dan krijg ik in het scherm de melding 'Wave again for voice command'.

Maar ik kan zwaaien wat ik wil, er gebeurt vervolgens niks. 3 vingers op het scherm werkt ook niet.

Helaas, pindakaas.

Heeft iemand Voice commands werkend gekregen in de Waze versie uit de NL app store?

Ik hoor het graag.
VolvoV40NL
Posts: 2

POSTER_ID:17034237

1

Send a message

Post by pvdn
steveningelbrecht wrote:Je hoeft die ASR code maar eenmaal in te geven normaal gezien, daarna werkt het wel via 3 vingers of zwaaien... ;-)
Asr code lijkt te werken, geeft de melding "asr functie ingeschakeld". Maar helaas geen voice commands.
pvdn
Posts: 31
Been thanked: 3 times
Send a message
[img]https:///mSz3t[/img]

Post by rjvaneyk
Hoe selecteer ik voice commands in Waze?

Ik zie die optie nergens in de menu's in mijn android gsm.
rjvaneyk
State Manager
State Manager
Posts: 55
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by rjvaneyk
Voice Commands werkt in het Nederlands al wel.

Wel moet ik zeggen, dat ik 9 van de 10 keer de melding krijg, dat Waze mij niet hoort.

Commando's die ik al gebruik heb:

"Navigeren" gevolgd door "Thuis" of "Werk"
"Melden van gevaar" en volg dan de instructies verder.
rjvaneyk
State Manager
State Manager
Posts: 55
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by rjvaneyk
pvdn wrote:
rjvaneyk wrote:Voice Commands werkt in het Nederlands al wel.

Wel moet ik zeggen, dat ik 9 van de 10 keer de melding krijg, dat Waze mij niet hoort.

Commando's die ik al gebruik heb:

"Navigeren" gevolgd door "Thuis" of "Werk"
"Melden van gevaar" en volg dan de instructies verder.
Hoe heb je dit dan werkend gekregen? In de app (Android) zie ik geen voice commands menu optie.
Dit is ook niet direct zichtbaar beschikbaar.

Ga naar je navigatie-zoekscherm en toets ##@asr in en klik dan op zoeken.
Vanaf dat moment staat Voice Commands aan.

Om dan gebruik te maken van de voice commands hoef je alleen je display aan te raken met 3 vingers om de voice control aan te zetten.

Je ziet dan de microfoon op je display en je kunt spreken als deze groen gekleurd is.
rjvaneyk
State Manager
State Manager
Posts: 55
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by rjvaneyk
Bovenstaande werkt niet op de gewone Samsung Galaxy S6.
Zodra ik geluid instel op Nederlands, dan werkt ASR meteen niet meer.
rjvaneyk
State Manager
State Manager
Posts: 55
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Speijker
Precies het topic wat ik zocht: ik krijg het in het Engels (US) wel werkende (zwaaien en drievingertap), maar het werkt niet meer zodra ik een nederlandse navigatie-stem selecteer.

Ik vind het niet erg om in het engels commando's te geven, maar wil wel graag een nederlandse stem. Is er geen manier om dat voor elkaar te krijgen (een nederlandse stem met de engelse spraakherkenning)?
Speijker
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by steveningelbrecht
Je hoeft die ASR code maar eenmaal in te geven normaal gezien, daarna werkt het wel via 3 vingers of zwaaien... ;-)
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by Sunhunter1
Bedankt voor de tip om via ##@asr de spraakbesturing aan te zetten. Ik ga het vanavond eens proberen.
Sunhunter1
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by VolvoV40NL
Ik ben er al uit. Als ik de taal (onder instellingen, geluid, stemtaal) wijzig van Nederlands naar Engels (US - Samantha) dan werkt het wel!

Maar, dan is de navigatie ook in het engelse...

Ik hoop dat de spraakbediening snel uit komt in het Nederlands!
VolvoV40NL
Posts: 2
Send a message