Switch to full style
Post a reply

Huisnummers en OSx (Apple)

Wed Mar 04, 2015 8:52 pm

Vandaag wou ik eens aan huisnummers werken om te leren, Merk ik dat het via mijn Airbook niet lukt om cijfers in te geven :o . Voor cijfers moet je SHIFT drukken maar werkt niet, SHIFT LOCK werkt niet voor cijfers bij apple.

Iemand raad ?

Re: Huisnummers en OSx (Apple)

Sun Apr 12, 2015 8:59 am

geen idee...
Shift werkt bij mij blijkbaar ook niet, via windows, enkel de specifieke keypad.
Ik veronderstel dat het dus ergens een beperkte functionaliteit is, gekoppeld met de eigenschappen van een Azerty toetsenbord...

Voorstel workaround, extern keyboard toevoegen, of layout van je Airbook even in QWERTY zetten?

Tue Jun 09, 2015 7:39 pm

BartGaudissabois wrote:Vandaag wou ik eens aan huisnummers werken om te leren, Merk ik dat het via mijn Airbook niet lukt om cijfers in te geven :o . Voor cijfers moet je SHIFT drukken maar werkt niet, SHIFT LOCK werkt niet voor cijfers bij apple.

Iemand raad ?

Is een optie bij Apple, kost 100 EUR :D

Mon Jul 06, 2015 9:57 am

Als je het dan al aandurft om een azerty (brrrrr) toetsenbord te gebruiken, dan heb je gelukkig bij OS X de mogelijkheid om toetsenbord als "Frans numeriek" in te stellen, waarna je wel met caps lock kan werken.

Daarnaast lijkt het me zeer vreemd dat het niet zou lukken om cijfers in te geven??

Fri Sep 25, 2015 9:45 am

Ik heb hier ook last van. Nog geen oplossing gevonden. 'k zal tip van Hipska eens moeten proberen

Fri Sep 25, 2015 8:27 pm

Ja, die tip werkt van @hipska!! Frans numeriek nummerbord aanzetten en dan shift lock

Wed Jun 22, 2016 9:51 am

Nog eenvoudiger, als je dan toch even moet switchen naar een ander keyboard, is het Nederlands keyboard. Dat is een QWERTY en daar zijn de cijfers zonder SHIFT te gebruiken. (een knopje minder ;-) )

Wed Jun 22, 2016 1:03 pm

Dat kan inderdaad ook, maar dan moet je telkens terugschakelen naar een AZERTY indeling als je gedaan hebt. Altijd in Frans Numeriek laten staan is in dat opzicht eenvoudiger..
Post a reply