Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Huisnummers en OSx (Apple)

Post by BartGaudissabois
Vandaag wou ik eens aan huisnummers werken om te leren, Merk ik dat het via mijn Airbook niet lukt om cijfers in te geven :o . Voor cijfers moet je SHIFT drukken maar werkt niet, SHIFT LOCK werkt niet voor cijfers bij apple.

Iemand raad ?
BartGaudissabois
Posts: 35
Has thanked: 10 times

POSTER_ID:17017671

1

Send a message

Post by EllenCornelis
Ik heb hier ook last van. Nog geen oplossing gevonden. 'k zal tip van Hipska eens moeten proberen
EllenCornelis
Posts: 7
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by EllenCornelis
Ja, die tip werkt van @hipska!! Frans numeriek nummerbord aanzetten en dan shift lock
EllenCornelis
Posts: 7
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Hipska
Als je het dan al aandurft om een azerty (brrrrr) toetsenbord te gebruiken, dan heb je gelukkig bij OS X de mogelijkheid om toetsenbord als "Frans numeriek" in te stellen, waarna je wel met caps lock kan werken.

Daarnaast lijkt het me zeer vreemd dat het niet zou lukken om cijfers in te geven??
Hipska
State Manager
State Manager
Posts: 37
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by Hipska
Dat kan inderdaad ook, maar dan moet je telkens terugschakelen naar een AZERTY indeling als je gedaan hebt. Altijd in Frans Numeriek laten staan is in dat opzicht eenvoudiger..
Hipska
State Manager
State Manager
Posts: 37
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by Koekiemie
Nog eenvoudiger, als je dan toch even moet switchen naar een ander keyboard, is het Nederlands keyboard. Dat is een QWERTY en daar zijn de cijfers zonder SHIFT te gebruiken. (een knopje minder ;-) )
Koekiemie
Posts: 53
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
geen idee...
Shift werkt bij mij blijkbaar ook niet, via windows, enkel de specifieke keypad.
Ik veronderstel dat het dus ergens een beperkte functionaliteit is, gekoppeld met de eigenschappen van een Azerty toetsenbord...

Voorstel workaround, extern keyboard toevoegen, of layout van je Airbook even in QWERTY zetten?
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by Tomskii
BartGaudissabois wrote:Vandaag wou ik eens aan huisnummers werken om te leren, Merk ik dat het via mijn Airbook niet lukt om cijfers in te geven :o . Voor cijfers moet je SHIFT drukken maar werkt niet, SHIFT LOCK werkt niet voor cijfers bij apple.

Iemand raad ?
Is een optie bij Apple, kost 100 EUR :D
Tomskii
Posts: 124
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times
Send a message