Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Wisselstrook A10 Coentunnel

Post by forkboy1
Beste Wazers,

Ik ben nog niet al te lang gebruiker van Waze, maar wel erg tevreden. Ik zit met een vraag over de spitsstrook tussen A8 en A10/A5 bij de Coentunnel. ' s Ochtends vanuit richting Zaandam richting de A5 krijg ik altijd keurig advies van de Waze app om wel of niet over de spitsstrook te rijden.

's Middags vanuit richting A5 krijg ik nooit het advies om de spitsstrook te nemen terwijl ik er van overtuigd ben dat er momenten zijn waarop dit slimmer is om de file te ontwijken. Ik zie ook vaak dat de app aangeeft dat ik door de rechter tunnelbuis ga terwijl ik in werkelijkheid over de spitsstrook rijd. Filemeldingen of snelheid informatie komen dan ook verkeerd aan denk ik.

Is hier een bepaalde reden voor? als ik vanuit de A10 west kom dan krijg ik volgens mij wel advies om de spitsstrook te nemen, dus ik krijg de indruk dat de openingstijden wel bekend zijn.

Groet,
Forkboy1
forkboy1
Posts: 1

POSTER_ID:17210601

1

Send a message

Post by petervdveen
De openingstijden zijn idd ingevoerd, dus Waze zal er waarschijnlijk toch van overtuigd zijn dat de aanbevolen route sneller is.

Ik zal er nog even naar kijken, maar het beste wat je kan doen is toch de waze-route te volgen. Dit zorgt er voor dat de file-info op de juiste weg komt en dit helpt andere bestuurders weer.

Wat je ook kan doen is de route tijdelijk uitzetten. De kans is dan groter dat waze 'overspringt' op de andere tunnel.
Over tunnels gesproken, dit is sowieso een heikel punt in Waze, aangezien je door het verlies van gps info lastig files door kan geven.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux