Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

problemen met app

Post by Diedie2
Hallo allemaal,

Heb al een hele tijd de Waze-app op mijn smartphone staan, maar door een recente nieuwe job ben ik die nu pas intensiever gaan gebruiken.
Daarbij heb ik toch wel wat problemen en had die graag even aangekaart. Ik heb al de FAQ en known issues gelezen, alsook wat andere topics op dit forum (ook Engelstalige), maar ik vond niet direct antwoorden op mijn vragen.

Het eerste probleem is dat app bijna altijd crasht helemaal in het begin van de rit, binnen de 5 minuten na vertrekken dus. Hoe dit komt of wanneer precies weet ik niet. Ik heb geen houder om mijn smartphone in te zetten, dus na het opstarten en instellen van Waze leg ik die gewoon ergens in de middenbeuk van de auto. De route woon-werk ken ik genoeg uit het hoofd dat ik geen begeleiding nodig heb. Waarom dan aanleggen? Simpel, dan kan mijn vriendin meevolgen (als de app dus niet crasht) en weet ze perfect wanneer ik thuis kom. Op die manier kan ze perfect het koken afstemmen op mijn ETA :twisted: Ik heb al een paar keer de logs vanuit de app doorgestuurd, geen idee of die goed terechtkomen/bekeken worden.
Meestal probeer ik dan onderweg op een rechte baan zonder verkeer de app terug op te starten en dan blijft het in de meeste gevallen goed lopen tot thuis. Een melding dat de app gecrasht is zie ik dus niet, ik merk gewoon dat ik plots geen geluidsmelding meer krijg en als ik dan kijk zie ik dat de app niet meer draait, ook niet op de achtergrond.
Smartphone: HTC One M8 met Android 6 en laatste officiële versie van Waze.

Daarbij kom ik uit bij het 2de probleem. Ik stuur natuurlijk altijd mijn ETA door naar mijn vriendin, die ook Waze heeft op haar iPhone, maar het gebeurt soms dat die helemaal niet aankomt. Ik krijg daar ook helemaal geen melding van dat de ETA niet is aangekomen, kon je nochtans perfect checken via een PING/PONG-check denk ik. Gelukkig weet ze al dat Waze buggy is op dat vlak, anders kreeg ik telkens onder mijn voeten waarom ik zogezegd niets gestuurd had :mrgreen:

Tot slot nog een laatste probleem, komt ook het minste voor. Dat is namelijk de situatie dat mijn vriendin mijn ETA wel doorkrijgt, en die bevestigt, maar dat ik die dan weer niet krijg.
Daardoor weet ik op den duur niet meer of ze mijn ETA al dan niet krijgt (2de probleem dus of als de bevestiging niet toekomt bij mij)

Hopelijk kan iemand ons op weg helpen om dit op te lossen, de app (en alles erond) is een fantastisch product en hoop het toch nog deftig te kunnen gebruiken. ;)

Mochten jullie nog extra info willen => shoot!
Diedie2
Posts: 1

POSTER_ID:17353528

1

Send a message


Post by DidierLmn
Hey @Diedie2 , heb je hier nog steeds problemen mee?

Logs worden niet altijd standaard bekeken door Waze, je opent best ook een support ticket dan, waar je ook de tijd en datum vermeld dat het probleem zich voor deed: https://support.google.com/waze/answer/6276841?hl=en
DidierLmn
Posts: 49
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Gamersea
Sinds de laatste update opeens weer tig problemen. Meer mensen last van onderstaande:
- Hangende app bij zoomen
- GPS locatie button werkt niet
- Openen van het overzicht waar je 'routes' e.d. kan zien, opent en wordt vervolgens doorzichtig (niet meer af te sluiten)
- Hele app blijft hangen als je een "ga naar gemarkeerde route" melding krijgt.

Heb app reeds opnieuw geinstalleerd.
Gamersea
Posts: 310
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Send a message
[img]https:///ZPXMBb[/img]

Post by Gamersea
Hoi,

Jawel, ben een beta tester. Maar heb de beta op een ander device lopen. Vandaar dat ik ook stond te kijken dat dit met een normale release versie plaatsvond.
Gamersea
Posts: 310
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Send a message
[img]https:///ZPXMBb[/img]

Post by pwdebruyne
Ik verstuur ETA altijd via waze: dan zie je meteen of ze de link ontvangen heeft, én de kern de link in de browser bekijken (handiger dan de app mi.)
pwdebruyne
Area Manager
Area Manager
Posts: 8
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Rombo-ke
Beste Diedie2,
Volgens mij ligt het probleem bij het feit dat je gsm op de middenconsole ligt. Daar heeft hij niet voldoende GPS ontvanst en denkt de app dat je niet meer aan het rijden bent. Na een tijdje sluit die dan ook af. Probeer gewoon eens om te testen met een "sticky pad" bovenop je dashboard . Deze vind je al voor enkele euros.
Rombo-ke
Posts: 17
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times
Send a message