Post Reply

Waarom niet standaard kortste route erbij?

Post by LucieJansen
Beste mensen,
Ik kan de volgende vraag niet vinden in de FAQ en daarom stel ik hem hier.
Vanuit Ommen naar Varsseveld heb je grofweg drie mogelijkheden: de snelwegroute via Zwolle-Arnhem-Doetinchem, de Hamelandroute via Almelo-Haaksbergen-Lichtenvoorde en de kortste route via Raalte-Lochem-Barchem-Ruurlo. Ik rijd de route ongeveer eens per maand en ik gebruik bijna altijd de kortste route. Helaas is Waze daarop niet ingesteld: ze kiest voor de rondweg van Raalte, een afslag via Warnsveld en Hengelo (Gld).
Wie kan me vertellen waarom en of ik de route ook handmatig kan aanpassen zodat ik weet of er op mijn favoriete route juist wegwerkzaamheden of afsluitingen zijn?
Bedankt voor het meedenken.
LucieJansen
Posts: 4
Has thanked: 1 time

POSTER_ID:17518484

1

Send a message
Attachments

Post by Glodenox
Ik vrees dat Waze altijd de keuze gaat maken voor wat het 'de beste route' noemt. Het algoritme van Waze gaat proberen om zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk tot hun bestemming te krijgen, maar probeert ook voornamelijk de wegen te nemen die minder kans maken om vertraging te geven. Tot enkele maanden geleden was er nog een optie om de 'kortste route' aan te vragen, maar deze optie werkte eigenlijk al een hele tijd niet meer omwille van veranderingen in het algoritme.

Als je een specifieke route verkiest kan je altijd Waze in het begin negeren en dan zal de route van Waze zich wel aanpassen. Hou er ook rekening mee dat Waze geen herberekeningen meer gaat uitvoeren halverwege je route als je in het keuzemenu een route selecteert. Dit omdat je anders zeer snel toch de 'beste route' aldus Waze aangeboden zou krijgen.

Hopelijk is dit voldoende om het 'waarom' te duiden. Jammer genoeg vrees ik dat er buiten het kiezen van de route die je verkiest geen optie is om automatisch de kortste route te krijgen.
Glodenox
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 1568
Answers: 1
Has thanked: 278 times
Been thanked: 946 times
Send a message
Belgium & Luxembourg Coordinator • Script Writing Community Coordinator
https://www.tomputtemans.com/images/WazeBelgium.pnghttps://www.tomputtemans.com/images/WazeWMEbeta.png

Post by LucieJansen
Het is me duidelijk, al vind ik het jammer. Bedankt, Glodenox. Meer kunt u / kun je niet doen.
LucieJansen
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Send a message