Post Reply

Trondheimsfjorden er for massiv, behov for moderering.

Post by monopoint
Jeg har ikke vært så aktiv i forumet før, men jeg har vært editor i mange år, spesielt rundt trondheimsfjorden.

Det har vært flere tilfeller av at trondheimsfjorden ikke rendrer riktig i appen, og det har vært flere tilfeller av mer eller mindre vellykkede workarounds for å omgå dette. Endringer på trondheimsfjorden er tungt, og jeg opplever at jeg må lagre før jeg har gjort mer enn 9 endringer, hvis ikke får jeg feilmelding.
I dag på en kjøretur ut til åsenfjorden, påstod appen at jeg kjørte rundt på vann. Det stemte ikke med opplevde forhold. I tillegg var fjorden veldig lite nøyaktig plottet her, så jeg bestemte meg for å editere litt. Tidligere har jeg hatt stor suksess med å lage nye fjordarmer der fjordene inne i trondheimsfjorden har egne navn. det virker som waze rendrer små vannsegmenter bedre enn enorme.
Planen var dermed å prøve å slette denne delen av trondheimsfjorden, for å lage en ny fjordarm med navn åsenfjorden. Det skapte et par problemer, for når jeg sletter den mest østliggende delen av trondheimsfjorden, vil sentrum av fjorden flytte på seg, og det utløser tydeligvis behov for å godkjennes av moderator (jeg er bare level 2 (hvor blir det av alle poengene mine?)).
Dette utløser en trang til å stille noen spørsmål:
1. bør vi ikke prøve å minimere trondheimsfjorden, slik at alle navngitte fjordarmer istedet får sitt eget segment?
2. kan en omderator godkjenne endringene av trondheimsfjorden, og
3. hvordan kan jeg editere tuppen av fjorden uten at det trigger behov for moderering?
monopoint
Posts: 4
Has thanked: 1 time

POSTER_ID:139045

1

Send a message

Post by Keihin
Hei!

1. Jo, helt enig! :-)

2. Done!

3. Fjorden var satt til L3. Senket den til L2 nå, da tror jeg du kan editere fritt.
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by monopoint
Jeg ser jo nå at åsenfjorden så klart ikke er den mest østliggende delen av fjorden, så det betyr at jeg må ha nudget hele fjorden ved en feiltakelse. hvis dette løses av at en moderator kan reverte det, er det topp. Jeg finner hvertfall ingen måte jeg kan angre denne endringen.
monopoint
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Send a message